Bereken K (de evenwichtsconstante) ik weet echt niet hoe dit moet please help we krijgen toets van dit
*[D])/([A][sup]2[/sup]*[B])
[X] betekent dan de concentratie van stof X.
Probeer nu zelf de rest in te vullen [img]http://sciencetalk.nl/forum/public/style_emoticons/cf_old/thumbsup.gif[/img]
Grtz Basvolgens mij klopt het niet helemaal hoe jij het berekend, maar misschien doe ik het wel foutdebestevisser schreef:Eerst moet je alles omzetten naar concentraties==> alles delen door 2.
Dan weet je dat er in het begin 0D is en daarna 2 mol==> reactie gaat dus naar rechts en er is 2mol gevormd dus 1mol/L 2A+B<=>C+D dus dan zal er ook 1mol/L c worden bijgevormd (totaal 2mol/L=4mol), er gaat 1mol/l B weg( 1mol/l=2mol over). en 2A reageert met D dus er gaat 2*1mol/L weg reageren van A (2mol/L=4mol over)
.
k= (2*1)/(22*1)=0.5!!
Ik hoop dat dit juist is![]()
er vormt nu 2 mol van stof D dus als je 1 mol D wil verkrijgen dan zul je 2 maal moeten verdunnen. 1 keer verdunnen bestaat niet!giovanni armani schreef: nog een vraag aan jullie
Hoeveel maal moet men de oplosing verdunnen om slechts 1 mol D te bekomen?
is dat niet gewoon 1 maal ofzo pfff ik ben hier niet goed in
das niet waar eenmaal verdunnen is iets voor hele luie mensen.1 keer verdunnen bestaat niet!
En volgens mij klopt jou berekening helemaal Bas. Dus je hoort niet dat het fout is.Als ik iets fout heb gedaan dan hoor ik het wel.
Nou...Als ik iets fout heb gedaan dan hoor ik het wel.
[D]/[A][sup]2[/sup][B] = (2x1)/(4x1) = 0.5
Volgens mij zit Bas' fout erin dat hij zegt:
[quote]Van A reageert 2 mol[/quote]
want [i]per mol D[/i] reageert 2 mol A dus in totaal 4 mol.
Edit: foutje in eenhedenJa je hebt gelijk. Daar had ik geen rekening mee gehoudenwant per mol D reageert 2 mol A dus in totaal 4 mol.
k ==> moet je met relatieve concentraties werken!!!!!!Ja je hebt gelijk. Daar had ik geen rekening mee gehoudenBeryllium schreef: want per mol D reageert 2 mol A dus in totaal 4 mol.![]()
Zo leer ik nog eens wat![]()
Grtz Bas