Waarom niet? Het is niet corrosief, alleen maar zuur. Ik denk niet dat het heel erg gevaarlijk is!zozozo ik zou dit niet graag op mijn hand krijgen
Waarom niet? Het is niet corrosief, alleen maar zuur. Ik denk niet dat het heel erg gevaarlijk is!zozozo ik zou dit niet graag op mijn hand krijgen
Klinkt als een erg pijlijke doodNee, behalve dat het je celwanden wegprotoneert. Je wordt dan uiteindelijk oplosbaar in je eigen water omdat je cellen en weet ik veel wat ineens uit ionen bestaan
Hoezo? De meeste chemici zijn best veilig, ik weet niet hoe dat bij jou zit?Zo`n pijnlijke dood moet je volgens mij als chemicus toch een beetje verwachten![]()
Volgens mij protoneert dit zuur onmiddellijk alle water dat aanwezig is. Neem je nou erg veel van dat zuur, ja dan wordt het gevaarlijk. Maar minder gevaarlijk dan dezelfde hoeveelheid zwavelzuur of salpeterzuur: de protonen zijn hetzelfde in een waterige omgeving, en de tegenionen zijn milder....Nee, behalve dat het je celwanden wegprotoneert. Je wordt dan uiteindelijk oplosbaar in je eigen water omdat je cellen en weet ik veel wat ineens uit ionen bestaan