Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
JeroenCV
Artikelen: 0

Re: Salaris

geen idee. kan je dat niet via die links uitproberen?

ads

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Gideon

Is het verschil in loon tussen universitair en iemand die hoge school gedaan heeft nu nog zo groot?

Nu-> Verschil tussen bachelor en master?

Dat hangt er maar om. Wat wil je doen? Als je onderzoeker wilt worden aan een universiteit kun je daar proberen te promoveren als je dat zou willen. In het bedrijfsleven is het volgens mij meer afgebakend, er zijn daar vast wel hele bijscholingstrajecten (ik denk dan aan mega farmaceuten als Organon en Solvay). Ook zijn er in het bio veld maar weinig Masters aan het werk zonder te promoveren. Eigenlijk zijn de bachelor en master gewoon de graden die allebei naar PhD kunnen leiden, waarmee je dan de complete 'uni' hebt afgerond. Maargoed als HLO-er heb je het niet altijd voor het uitkiezen. Het is dus eigenlijk analist of PhD. :)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

biochemiefreak

Als AIO heb je het niet echt breed pas als je gaat promoveren dat wordt het pas interessant. Voor een analist is dat natuurlijk wel een beetje anders daarin moet je in schalen gaan werken oplopend van schaal 6 naar 8. Precies weet ik het ook niet want ik ben ook maar een starter.

MvG Ron
bke

PhD,AIO .. da ken ik allemaal niet.

Ik ga dit jaar overstappen van unif naar hogeschool (belgië).

Farmacie (5jaar)-> Farmaceutische Laboratoriumtechnieken (3jaar)

En ik hoop dat ik dan daarna misschien nog wat kan bijdoen en zo toch nog hogerop geraken.

Je moet een beetje geluk hebben denk ik, ...

met een diploma is het wel makkelijker,

maar je moet je nog altijd zelf bewijzen!

Ze moeten je natuurlijk wel de kans daartoe geven!
Martino-Positivo

Oke, en wat als ik de HLO heb afgerond. Wat zou ik dan ongeveer gaan verdienen. Kunnen jullie HLO'ers mij vertellen wat jullie nu ongeveer verdienen?
JohnDo

een starter als HLO zit tussen de 1800 euro en 2000 euro afhankelijk van leeftijd, ervaring telt niet (dus ook geen stage). Maar qua salaris stijgt deze sneller dan bij een MLO-er
JeroenCV

Voor een starter is dit inderdaad zo. Als je als HLO-er van baan wisselt kan en je in een bepaalde salaris schaal hebt gewerkt kan je bij je nieuwe baan bedwingen om te werken voor een salaris vanaf die schaal.

maar je kan het opzoeken op de links die hierboven staan
saturnus ans

een starter als HLO zit tussen de 1800 euro en 2000 euro afhankelijk van leeftijd, ervaring telt niet (dus ook geen stage). Maar qua salaris stijgt deze sneller dan bij een MLO-er

Afhankelijk van welke leeftijd....? Hoeveel krijgt een 23 jarige HLO'er?
JohnDo

De meeste HLO-ers zitten tussen de leeftijd van 19-21 jaar. Hier is laatst een HLO-er van 23 jaar aangenomen en zijn begin salaris zit op 2100 euro (4628 gulden) en zal waarschijnlijk elk jaar stijgen met 2%. Tot een bepaalde hoogte. (motivatie %). Semie productie/onderzoek werkzaamheden.

Niet slecht voor iemand die net begint en nog totaal geen werkervaring heeft.

Maar is ook weer afhankelijk van je werkgever, dus kijk goed rond. En wat wil je gaan doen, productie of onderzoek.
Fuzzwood

Domme vraag, maar is dit per maand of per week?
Jorim

LOL, droom lekker verder :) per maand natuurlijk :)
JohnDo

Opzich geen domme vraag (want die bestaan niet), als analist is het een begin salaris bij een normaal gemiddelde werkgever, semi gericht op laboratorium werk / onderzoek, op maand basis. (2100 euro bruto pm).

Wil je dit per dag verdienen is het mogelijk (1600 bruto pd), het is dan meer productie laboratorium werkzaamheden (eentonig werk), je houdt het ongeveer een jaar of 4, 5 vol. Het is 3 maanden op (18 uur per dag) en 1 maand rust. En je moet een contract tekenen voor 10 jaar. (tja er zit altijd wel een adertje onder het gras). Daarna stort je in. Maar wat maakt dat uit, je bent binnen. Hou er wel rekening mee, dat je je zelf moet verzekeren. (eigen kosten).

En het is niet in Nederland, maar in een mooie warm land en als je houdt van strand is dit ideaal. (zee is een paar honderd km verder op). En je mag niet van het terrein af.

Dus al met al geen domme vraag :)

Heb even na gechecked, het is 1175 euro netto per dag.
01mercy

Het klopt aardig met www.loonwijzer.nl, qua salaris, tussen 2600 en 3000 euro bruto, 41 vakantie dagen (wel weinig), 13de maand, mobiel van de zaak, natuurlijk vakantiegeld (standaard) + 6 dagen extra vanwege de deelname van de bijstandteam.
:cry:

Ik moet het hier doen met

-2100 euro in de maand

-24 vakantiedagen

-geen 13de maand

-geen mobiel of wagen.

Hetgeen wat we wel hebben is

-collectiviteitskorting bij het afsluiten van verzekeringen

-wanneer geen winst, dan 2% van jaar salaris aan het einde vh jaar

-wanneer winst 3% van jaar salaris aan het einde vh jaar
AeoN909

Begonnen op ca 1500 bruto met 25 vakantie dagen.

Na hard zwoegen en een beetje jobhoppen (totaal 3 werkgevers gehad) en na 7 jaar zit ik nu op ca 2500 met 38 vakantie dagen.

Opleiding: MLO Niveau 3 (of voor de wat ouderen hier de KMLO) met aanvullende cursussen verftechnologie.

ads

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

Bekijk product

JanMeut

AeoN909 schreef: Begonnen op ca 1500 bruto met 25 vakantie dagen.

Na hard zwoegen en een beetje jobhoppen (totaal 3 werkgevers gehad) en na 7 jaar zit ik nu op ca 2500 met 38 vakantie dagen.

Opleiding: MLO Niveau 3 (of voor de wat ouderen hier de KMLO) met aanvullende cursussen verftechnologie.
Is dat inclusief xyleen dampen en dampen van andere verdunners? In dat geval moet je natuurlijk wel rekening houden met een erg vroege arbeidsongeschiktheid.

Anders spreekt vooral dat 38 vakantie dagen me erg aan.
β-Damascenon en maneschijn

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!