Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Lichtsnelheid i.v.m. alle bestaande massa

Ik neem even simpel aan dat alle bestaande massa ten opzichte van elkaar gemiddeld stil staat (het middelpunt).

overigens meende ik ook dat zwaartekrachtsgolven ook een bepaalde snelheid hebben.

volgens einstein is lichtsnelheid constant.

ik meen dat de lichtsnelheid (tegenover de gemiddelde locatie van alle massa als referentiepunt) constant is.

alle bekende massa heeft een gravitatieveld (die zich oneindig ver uitbreid) zo heeft elke ster, planeet zwart gat en etcetera ook zo zijn gravitatievelden. ik denk dat alle deeltjes niet sneller dan de lichtsnelheid kunnen omdat deze dan te snel door alle bestaande gravitatievelden bewegen (alleen door invloed van ondenkbaar grote hoeveelheden energie).

het effect van deze verstoring is in totaal voor het deeltje wel merkbaar door de steeds groter wordende massa, echter niet significant merkbaar voor alle deeltjes met een gravitatie veld. de massa word groter doordat het voorgestelde deeltje de universele gravitatievelden verstoord (verplaatst).

dit idee is te vergelijken met een auto (deeltje) die met 25 km/uur rijd door stilstaande lucht (alle gravitatievelden van alle bestaande massa). deze heeft dan een bepaalde hoeveelheid energie nodig om deze lucht te verplaatsen. deze hoeveelheid energie verdubbelt niet maar vermenigvuldigd exponentïeel in vergeleiking met de snelheid. bij een bepaalde snelheid zal de auto een onmogelijke grote hoeveelheid energie nodig hebben om nog sneller te kunnen.

wanneer dit gebeurt is de lichtsnelheid bereikt.

hier eindigt mijn theorie over lichtsnelheid.

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Jan

Re: Lichtsnelheid i.v.m. alle bestaande massa

ik meen dat de lichtsnelheid (tegenover de gemiddelde locatie van alle massa als referentiepunt) constant is.  
Daar heeft de gemiddelde locatie van alle massa niets mee te maken.

De lichtsnelheid (in vacuum) is altijd constant.
ik denk dat alle deeltjes niet sneller dan de lichtsnelheid kunnen omdat deze dan te snel door alle bestaande gravitatievelden bewegen
gravitatie heeft alleen invloed op de richting van het licht en niet op de snelheid.

Verder denkt ik dat, lucht met gravitatiegolven vergelijken niet zo'n goed idee is.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

zaghtak

ik denk dat alle deeltjes niet sneller dan de lichtsnelheid kunnen omdat deze dan te snel door alle bestaande gravitatievelden bewegen (alleen door invloed van ondenkbaar grote hoeveelheden energie)
1) niet slecht gevonden wat betreft originaliteit, meer van dat

2) volgens jouw theorie: als een deeltje zich tegen een snelheid v tegenover de gemiddelde stilstaande massa beweegt, dan zal deze het licht zien met een snelheid c + v of c -v
gravitatie heeft alleen invloed op de richting van het licht en niet op de snelheid.
volgens de S-Z metriek: ds²=0=(1-2m/r)c²dt²-dr²/(1-2m/r)

dus dr/dt voor licht is afhankelijk van r, dit voor een waarnemer op oneindig. dus gravitatie beïnvloed wel de lichtsnelheid !?

(of vergeet ik hier rekening te houden met de schiltijd ...)
peterdevis

dus dr/dt voor licht is afhankelijk van r, dit voor een waarnemer op oneindig. dus gravitatie beïnvloed wel de lichtsnelheid !?

Neen, wat jij afleidt uit de S-Z metriek is dat dt/dr= c en dus dat de snelheid van het licht (dt/dr) gelijk is aan c
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"
zaghtak

peterdevis schreef:

Neen, wat jij afleidt uit de S-Z metriek is dat dt/dr= c en dus dat de snelheid van het licht (dt/dr) gelijk is aan c

dr/dt = (1-2m/r) c komt het uit

en dan r=oneindig stellen?

dus dr/dt = c

of hoe kom je dan aan deze oplossing?

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

Rogier

kruidenmier schreef:Ik neem even simpel aan dat alle bestaande massa ten opzichte van elkaar gemiddeld stil staat (het middelpunt).

overigens meende ik ook dat zwaartekrachtsgolven ook een bepaalde snelheid hebben.

volgens einstein is lichtsnelheid constant.

Even twee dingen, je noemt daar terloops even "het middelpunt", maar dat bestaat niet. En verder bestaat "de gemiddelde lokatie van alle massa" ook niet, althans, dat is niet een punt in onze ruimte.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!