Ik neem even simpel aan dat alle bestaande massa ten opzichte van elkaar gemiddeld stil staat (het middelpunt).
overigens meende ik ook dat zwaartekrachtsgolven ook een bepaalde snelheid hebben.
volgens einstein is lichtsnelheid constant.
ik meen dat de lichtsnelheid (tegenover de gemiddelde locatie van alle massa als referentiepunt) constant is.
alle bekende massa heeft een gravitatieveld (die zich oneindig ver uitbreid) zo heeft elke ster, planeet zwart gat en etcetera ook zo zijn gravitatievelden. ik denk dat alle deeltjes niet sneller dan de lichtsnelheid kunnen omdat deze dan te snel door alle bestaande gravitatievelden bewegen (alleen door invloed van ondenkbaar grote hoeveelheden energie).
het effect van deze verstoring is in totaal voor het deeltje wel merkbaar door de steeds groter wordende massa, echter niet significant merkbaar voor alle deeltjes met een gravitatie veld. de massa word groter doordat het voorgestelde deeltje de universele gravitatievelden verstoord (verplaatst).
dit idee is te vergelijken met een auto (deeltje) die met 25 km/uur rijd door stilstaande lucht (alle gravitatievelden van alle bestaande massa). deze heeft dan een bepaalde hoeveelheid energie nodig om deze lucht te verplaatsen. deze hoeveelheid energie verdubbelt niet maar vermenigvuldigd exponentïeel in vergeleiking met de snelheid. bij een bepaalde snelheid zal de auto een onmogelijke grote hoeveelheid energie nodig hebben om nog sneller te kunnen.
wanneer dit gebeurt is de lichtsnelheid bereikt.
hier eindigt mijn theorie over lichtsnelheid.
Puzzels