ik ga misschien bij hekserij.nl wat dingen bestellen.
ik zou graag willen weten met welke producten ik het meeste proefjes kan doen.
en welke producten kan je thuis vinden?
greetz
Moderator: Marko
NineEleven schreef:ik wil gewoon weten wat ik het best kan kopen.
niet dak ik iets bestel dat ik 1 keer kan gebruiken ofzo.
iets dat reageert met NaCl of zo, of iet met magnesium want da heb ik thuis ligge.
ah ja ik doe techniek wetenschappe 3de jaar
Ben ik het helemaal mee eens, ga lol hebben met chemie, maar ik ben het ook helemaal eens met Wouter. Ik heb ook gezegd dat chemie een van de leukste dingen is die er gewoon is, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat iemand zich door mijn verzonnen proefje verminkt. Demoraliseren is wel het laatste wat ik wil. Ik hoop dat dat duidelijk was voor nineeleven.Koop eerst eens een chemiedoos, daar zitten genoeg beginners stoffen in, en als dat niks is, ga naar De Slegte, koop daar een boek met chemieproeven en kijk of het wat is. En laat je niet demoraliseren.
Als je toevallig in de buurt van de Duitse grens woont of er dit jaar op vakantie gaat: Kosmos verkoopt geweldige scheikundedozen!Ik zou zeker als je nog geen chemie doos hebt, er 1tje kopen. Ik heb er ook 1 en het is erg leuk. Je kan altijd daarna nog gaan uitbreiden. Het fijne is dat je daar ook chemicalien krijgt in een beetje bruikbare hoeveleheid.
Dat is jodium ook niet.niet dat jodium puur zeer giftig is.
Voor alles wat je bij De Hekserij koopt geldt dat ik ervan uit ga dat je alleen dat koopt waar je veilig mee kan omgaan. Koop geen stoffen die je niet kent, of waarvan je de risico's niet kent. De meeste stoffen op deze site zijn veilig bij normaal gebruik, maar lucifers in de handen van een kind kunnen een stad doen afbranden...
op die site van rftmvan diem kan je qua MAC waarden ook niet helemaal vertrouwen . de MAC waarde van Chloor staat daar verkeerd. de Chloor MAC waarde was 3 mg/m3 over een tijd van 15 minuten!! is sinds vorige week verlaagd naar 1,5 mg/m3 over een tijd van 15 minuten !01mercy schreef:Kijk ook eens in de chemiekaarten, veiligheid die je moet weten VOOR je met de stoffen gaat werken
http://members.home.nl/rftmvandiem/chemiekaarten.html
http://www.acros.be/
bij acros moet je bij search, 2 de stof in het engels intypen in het vervolg scherm klik je je stof aan. Dan kun je boven in de MSDS (material safety data sheet) aanklikken een zie je in het engels een overzicht van de stof eigenschappen en veiligheidsmaatregelen