Geachte wetenschappers!
Ten eerste wil ik vermelden dat ik in het begin geen idee had in welk forum ik dit moest plaatsen? Ik heb gekozen voor theorieontwikkeling, omdat ik vind dat er hier naast een wetenschappelijke discussie ook een nieuwe theorie kan onstaan. Vinden de moderators dat dit toch ergens anders beter past, dan heb ik daar geen problemen mee, en mogen ze het zonder een vermelding via een pb naar mij verplaatsen.
Oké, nu geen off-topic gezwets meer, right to the issue:
Eigenlijk doen we bij het onderzoek naar het higgsdeeltje onderzoek naar het vacüum, ik zal eerst eens even uitleggen wat vacüum inhoudt, we hebben een kamer en je haalt daar alles weg en koelt het af tot het absoluut nulpunt, daardoor zal er geen straling meer zijn (etc). Maar, misschien zit er wel iets in, namelijk het higgsveld, dus het vacüum is niet leeg. Je zou het higgsveld als een zee kunnen voorstellen, die zee heeft trillingen, en die trillingen zijn het higgsdeeltje.
Nu hebben we de uitleg gehad, nu komt de issue:
Als er toch deeltjes bevinden in dat vacüum, dan betekent dat dat de fotonen in botsing kunnen raken met de higgs-bosonen, waardoor het foton kan worden opgenomen en een minieme seconde later (pour example: nanoseconde) weer kan worden uitgezonden. Dit brengt dus een kleine remming teweeg in de snelheid van het licht, waardoor wij dus kunnen stellen dat de snelheid die wij aannemen als de lichtsnelheid, zo'n 300.000 meter per seconde, helemaal niet de lichtsnelheid is. Zelfs als er maar één higgsdeeltje zal zijn, zou dit toch opgaan? Hoe denken julllie hier over? Daarnaast vroeg ik mij af of dit higgsveld, invloed heeft op deeltjes (zoals krachtwerkingen), zoals fotonen, uitgezonderd dat het higgsdeeltje de massa verklaart in ons universum?
Ik hoop en denk dat hier interrassante disscussies uit kunnen voortkomen!
Met vriendelijke groet,
Niek
P.S Kent iemand een nederlands boek, waarin op een vrij {duidelijke en} uitgebreide manier wordt uitgelegd wat het higgsveld en het higgsdeeltje inhoudt, ik weet natuurlijk het een en ander, maar ik blij geïntresseerd!
Puzzels