Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

vleermuizen

ik ben er een paar dagen achter gekomen dat ik vleermuizen kan horen... maar volgens de sites kunnen mensen dat helemaal niet. waarom kan ik dat dan wel? ik ben er zeker van dat het vleermuizen zijn

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

w00tw00t
Artikelen: 0
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 27 mar 2005, 20:43

Re: vleermuizen

dit hoort bij biologie.

ontopic:

het moet iets anders zijn. Het kan niet dat een mens zulke hoge tonen kan horen. En als je het wel kan, dan moet je dat je hele leven al gehoord hebben.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Elmo
Artikelen: 0
Berichten: 3.437
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 13:47

Re: vleermuizen

Verplaatst naar biologie.
Never underestimate the predictability of stupidity...
Gebruikersavatar
Khan Abys
Artikelen: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 03:42

Re: vleermuizen

Ik heb vorig jaar nog een gewonde vleermuis gevonde en die kon kon toch serieus lawaai make :shock:
Gebruikersavatar
Demelza
Artikelen: 0
Berichten: 86
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 16:36

Re: vleermuizen

Is het een hoog, schel geluid dat je hoort, of is het meer het flapperen van de vleugels? Ik heb een tijd rondleidingen gelopen in een mergelgrot waar veel vleermuizen zitten. Ik kon ze ook horen. Niet alleen het flapperen van de vleugels, maar ook een hoog geluid. De meeste mensen horen dit inderdaad niet.
DvdP
Artikelen: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:13

Re: vleermuizen

Er is volgens mij een vleermuissoort die nog net te horen valt.
Gebruikersavatar
Cassanne
Artikelen: 0
Berichten: 1.349
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 12:13

Re: vleermuizen

Misschien kunnen die vleermuizen ook wat lagere geluiden maken, niet voor echolokatie, maar voor onderlinge communicatie ofzo. En dat is dan wat je hoort, zeker bij die vleermuis die in paniek was.

Muizen kan je ook horen, maar alleen de lagere geluiden die ze maken. Babymuisjes piepen voortdurend ultrasoon.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Anonymous
Artikelen: 0

Re: vleermuizen

nee, ik hoor gewoon een heel hoog piepend geluid. (kort) het is ook niet dat ze bang zijn ofzo, want ik woon aan een bos en daar wonen ze dan. ik hoor het opeens.. sinds een paar dagen geleden. ik vind het ook gek, maar ik hoor het :shock: ik snap niet dat het kan dat ik ze eerder niet hoorde
Gebruikersavatar
Demelza
Artikelen: 0
Berichten: 86
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 16:36

Re: vleermuizen

nee, ik hoor gewoon een heel hoog piepend geluid. (kort) het is ook niet dat ze bang zijn ofzo, want ik woon aan een bos en daar wonen ze dan. ik hoor het opeens.. sinds een paar dagen geleden. ik vind het ook gek, maar ik hoor het :shock:  ik snap niet dat het kan dat ik ze eerder niet hoorde


Misschien heb je het nu een keer gehoord en heb je erop gelet waar het geluid vandaan kwam. Waarschijnlijk let je er nu (onbewust) meer op, waardoor je het vaker hoort.
unicorn
Artikelen: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: di 28 jun 2005, 11:01

Re: vleermuizen

ik hoor ook altijd vleermuizen, het is een kort piepend geluid en het lijkt of je het in je hoofd hoord
Anonymous
Artikelen: 0

Re: vleermuizen

Internet is een beetje vaag over de frequenties van vleermuizen en mensen.

Als je alles een beetje ruim aanhoud dan gaat een vleermuis van 20.000 Hz tot ongeveer 120.000 Hz. en de mens van 20 Hz tot ongeveer 20.000 Hz. Als daar een paar Hertz-jes overlap in zit zou het wel kunnen.

Persoonlijk denk ik dat je het door de lucht snijden van de vleugels hoort.
unicorn
Artikelen: 0
Berichten: 10
Lid geworden op: di 28 jun 2005, 11:01

Re: vleermuizen

het klinkt niet als door de lucht snijden van vleugels wat ik hoor, ik denk dat sommige mensen gewoon net die freqenties kunnen horen en dat indd die 20.000 HZ van de mens en de vleermuis elkaar overlappen
Gebruikersavatar
Bas
Artikelen: 0
Berichten: 824
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 21:53

Re: vleermuizen

Het hangt ook van de vleermuissoort af hoe hoog de tonen zijn. Sommige soorten zitten niet ver boven de 20 kHZ, dus met hele goede oren zijn die nog wel te horen.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren
Gebruikersavatar
Bean
Artikelen: 0
Berichten: 504
Lid geworden op: za 08 jan 2005, 21:17

Re: vleermuizen

Ik weet het niet van vleermuizen, maar ik weet wel dat ik frequenties van alarminstallaties kan horen, die niemand anders kan horen.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

ads

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Gebruikersavatar
Bas
Artikelen: 0
Berichten: 824
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 21:53

Re: vleermuizen

Ik heb een simpel progje gemaakt waarmee je je computerspeaker de gewenste toon kunt laten produceren. Het zal afhangen van je pc en/of je speaker of het echt werkt, maar je kunt proberen of je hiermee je pc de 20.000 Hz of hoger kunt laten produceren. En dus of je dat dan vervolgens kan horen of niet.

Probeer maar: http://home.tiscali.nl/basvantiggelen/frequentie.exe

(p.s.: frequentie invoeren zonder punten en komma's e.d.)
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🦠 Biologie en medisch laboratoriumonderzoek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!