Omdat mijn vraag over tijd TE filosofisch werd heb ik besloten dit artikel in deze categorie voort te zetten...
Wat is tijd?
Moderator: Rhiannon
Heeft tijd dan wel een snelheid? Wellicht IS tijd gewoon, en lijkt inderdaad zoals je zegt voor ons steeds met dezelfde snelheid voorbij te gaan. Maar zijn wij het dan niet die zich in de tijd verplaatsen?Als de tijd langzamer loopt, denk je ook langzamer dus dat merk je niet, en idem voor sneller.
Misschien is dit ook wel wat jij bedoelt
Tsja, ALS dat zo zou zijn, dan zou je denk ik gelijk hebben... Maar ja, ALS gras al van zichzelf geel/bruin zou zijn, dan zou het ook niet verkleuren als het dood ging.Als alles nou eens stil zou staan, microbacterieen bewegen niet meer, niks beweegt meer, bestaat er dan tijd? nope.
Om daar antwoord op te geven moet je weten of er buiten ons heelal zich ook dingen afspelen. We kunnen echter niet zelf dingen van buiten ons heelal waarnemen. De enige manier om hierover iets uit te sluiten zou zijn wanneer iets wat buiten ons heelal bestaat contact met ons op zou nemen, en ons daar antwoord op zou geven. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dat binnenkort gaat gebeurenBestond de tijd er eigenlijk al toen alles nog op 1 grote bal in het heelal zat, voor de oerknal?