Zweistein,.... en met 'jullie' bedoel ik Pesmontis, Cixx, p, Jap, klazon,...
Als je mij noemt in één rij met die andere namen dan heb je onze respectievelijke bijdragen niet goed gelezen.
Ik vind over het algemeen je bijdragen nogal verwarrend.
Moderator: Rhiannon
Zweistein,.... en met 'jullie' bedoel ik Pesmontis, Cixx, p, Jap, klazon,...
Ik noem dat zeker een verklaring. Hij vergeleek op die manier feiten met elkander: wij lijken op apen. Ik denk dat Darwin wel iets meer heeft gedaan trouwens voordat hij met de evolutietheorie kwam aanzetten: erg geloofwaardig ben je niet als je om je heen roept 'wij zijn allemaal apen!'. Hij vergeleek nog meer materiaal, ging nog meer dingen observeren, en ging af op observeerbare feiten. God is niet observeerbaar, althans, niet voor mij. En aangezien dit zo is, neem ik aan dat hij niet bestaat. Dit heeft niets met angst te maken, maar met een logische redenatie van mijn kant. Ik kan God niet waarnemen, dus bestaat hij niet.Logica? Wanneer kan men zeggen dat iets logisch is? Moet ik vertellen hoe wetenschappers iets verklaren? Ze nemen iets waar en dan proberen ze een verklaring voor te vinden. Of het de juiste verklaring is dat interesseert hen niet, het moet alleen verstaanbaar zijn. Dat is logica.
Weten jullie hoe Darwin op het idee kwam dat we uit de wereld van de apen stammen? Hij keek naar een aap en dan in een spiegel en vervolgens zei hij dat wij apen zijn. Noemen jullie dat een verklaring?
Het is grappig dat je dit zo zegt, want toen ik klein was dacht ik op precies dezelfde manier als jou!Ik begrijp jullie zeer goed want toen ik klein was dacht ik op dezelfde manier als jullie.
Je klinkt een beetje teleurgesteld, daarom zal ik jou, zweistein, eens effe een hart onder de riem steken:Jullie denken toch allemaal op dezelfde manier..
Klazon, dit klinkt mij in de oren als een beschuldiging waarvoor jij geen argumenten geeft. Weet jij zeker dat jij altijd alle bijdragen goed leest?Als je mij noemt in één rij met die andere namen dan heb je onze respectievelijke bijdragen niet goed gelezen.
Het is niet bedoeld als beschuldiging, en ik was ook niet van plan om alles te beargumenteren, want dan moet ik hele stukken uit berichten gaan citeren....Klazon, dit klinkt mij in de oren als een beschuldiging waarvoor jij geen argumenten geeft. .....
Balachelijkste en grappigste theorie ter wereld is de evolutietheorie van Darwin (geef toe hij lijkt wel op een aap, je moet zijn smoel is zienIk noem dat zeker een verklaring. Hij vergeleek op die manier feiten met elkander: wij lijken op apen. Ik denk dat Darwin wel iets meer heeft gedaan trouwens voordat hij met de evolutietheorie kwam aanzetten: erg geloofwaardig ben je niet als je om je heen roept 'wij zijn allemaal apen!'. Hij vergeleek nog meer materiaal, ging nog meer dingen observeren, en ging af op observeerbare feiten. God is niet observeerbaar, althans, niet voor mij. En aangezien dit zo is, neem ik aan dat hij niet bestaat. Dit heeft niets met angst te maken, maar met een logische redenatie van mijn kant. Ik kan God niet waarnemen, dus bestaat hij niet.
Toen ik klein was dacht ik dat alle kabouters een rode puntmuts hadden... want toen ik klein was dacht ik..
En dus ?.. iedereen heeft een eigen waarheid. Niemand weet wat de echte realiteit is..
Nee hoor, God is een caféhouder, dat kan ik bewijzenmisschien is god wel de kracht van het leven.
Als dat niet zo bedoeld is dan vind ik jouw bijdragen nogal verwarrendHet is niet bedoeld als beschuldiging
Wat is hierbij het probleem?.. want dan moet ik hele stukken uit berichten gaan citeren.
Mag ik dan vragen hoe jij denkt dat de mens dan is onstaan? Heeft volgens jouw God die op de aarde gezet? Dat zou bij de apen dan ook het geval kunnen zijn.Volgens Darwin zijn we apen maar waarom zijn dan niet alle apen mensen geworden? Hoe zijn die apen ontstaan?
Volgens mij heeft dit grotendeels met fuseren e.d bij het onstaan van de aarde te maken. maar zeker weten doe ik dit niet.Nog zo'n vraag, hoe komt al da water op aarde? En wetenschappers zeggen dat het door kometen komt. Ik dacht dat kometen vaste baan hadden om de zon en ook al komen er paar in de atmosfeer terecht, gaat er dan zoveel water op aarde zijn.
O ja? Het lijkt mij dat mijn standpunt met betrekking tot dit onderwerp glashelder is. Ik zou niet weten wat daar verwarrend aan is.Als dat niet zo bedoeld is dan vind ik jouw bijdragen nogal verwarrendHet is niet bedoeld als beschuldiging
(om jouw eigen woorden nog maar eens te gebruiken).?
Het probleem is dat er dan een onleesbare bijdrage ontstaat. Als iemand wil weten wie waar staat in deze discussie kan hij gewoon het draadje doorlezen, daarvoor is het niet nodig dat ik een citatenbundel ga samenstellen. Gewoon een praktische overweging dus.Wat is hierbij het probleem?.. want dan moet ik hele stukken uit berichten gaan citeren.
Ik vind trouwens dat dit draadje begint te verzanden in een partijtje vliegen afvangen terwijl het eigenlijke onderwerp een beetje uit beeld raakt. Daarom denk ik er over om me maar uit deze discussie terug te trekken, het wordt een beetje zinloos zo.
Er zijn wel meer planeten met water, dus?Balachelijkste en grappigste theorie ter wereld is de evolutietheorie van Darwin (geef toe hij lijkt wel op een aap, je moet zijn smoel is zienIk noem dat zeker een verklaring. Hij vergeleek op die manier feiten met elkander: wij lijken op apen. Ik denk dat Darwin wel iets meer heeft gedaan trouwens voordat hij met de evolutietheorie kwam aanzetten: erg geloofwaardig ben je niet als je om je heen roept 'wij zijn allemaal apen!'. Hij vergeleek nog meer materiaal, ging nog meer dingen observeren, en ging af op observeerbare feiten. God is niet observeerbaar, althans, niet voor mij. En aangezien dit zo is, neem ik aan dat hij niet bestaat. Dit heeft niets met angst te maken, maar met een logische redenatie van mijn kant. Ik kan God niet waarnemen, dus bestaat hij niet., het is niet dat hij een aap is dat wij ook apen zijn). Darwin zei dat vroeger een giraf een korte nek had, omdat ze niet van de bomen konden eten, daarom hebben ze een lange nek ontwikkeld, is dat een verklaring maar ik geef toe, het is wel grappig. Volgens Darwin zijn we apen maar waarom zijn dan niet alle apen mensen geworden? Hoe zijn die apen ontstaan? Zeg niet dat het micro-organismes waren want hoe kunnen zo kleine celletjes een verstand hebben om tot dieren te evolueren? Ik kan zo blijven doorgaan.
Nog zo'n vraag, hoe komt al da water op aarde? En wetenschappers zeggen dat het door kometen komt. Ik dacht dat kometen vaste baan hadden om de zon en ook al komen er paar in de atmosfeer terecht, gaat er dan zoveel water op aarde zijn.
Waar moet ik beginnen?Balachelijkste en grappigste theorie ter wereld is de evolutietheorie van Darwin (geef toe hij lijkt wel op een aap, je moet zijn smoel is zien , het is niet dat hij een aap is dat wij ook apen zijn). Darwin zei dat vroeger een giraf een korte nek had, omdat ze niet van de bomen konden eten, daarom hebben ze een lange nek ontwikkeld, is dat een verklaring maar ik geef toe, het is wel grappig. Volgens Darwin zijn we apen maar waarom zijn dan niet alle apen mensen geworden? Hoe zijn die apen ontstaan? Zeg niet dat het micro-organismes waren want hoe kunnen zo kleine celletjes een verstand hebben om tot dieren te evolueren? Ik kan zo blijven doorgaan.
Nog zo'n vraag, hoe komt al da water op aarde? En wetenschappers zeggen dat het door kometen komt. Ik dacht dat kometen vaste baan hadden om de zon en ook al komen er paar in de atmosfeer terecht, gaat er dan zoveel water op aarde zijn.