Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
woelen
Artikelen: 0

Re: Synthese website

Het is de bedoeling goede voorschriften open te stellen. Maar we gaan zeker niemand aanmoedigen om ze ook daadwerkelijk uit te voeren.
Dit soort opmerkingen maken mij altijd een beetje kriebelig. Waarom wil jij allemaal syntheses op je website zetten? Voor Jan met de korte achternaam? Nee toch? Natuurlijk hoop je dat mensen deze reacties proberen en je hoopt dat er interessante feedback komt. Zeg dat dan gewoon.

Ik heb zelf ook een uitgebreide website, met een flink deel over chemie. Die website heb ik met een doel, nl. om mensen enthousiast te maken voor wetenschap en ja, ik hoop dat mensen ook experimenten van mijn website zullen herhalen, hetzij op een school, hetzij thuis. Wat uiteraard wel van belang is is goede veiligheid. Daar besteed ik bij mijn webpagina's dan ook ruimschoots aandacht aan, maar dat is wat anders dan niemand aanmoedigen de experimenten uit te voeren.

Trouwens, ik heb nog wel een paar leuke syntheses van bijzondere zouten, die ik je wil schenken voor je website. Complexen als tris-oxalato chromaat (III) en bis-oxalato chromaat (III), maar ook zouten als kalium tetraperoxochromaat (V), K3CrO8, zijn heel interessant om mee te experimenteren, maar ook het maken er van is interessant. Ik weet niet of dit het soort stoffen is, waar jij op doelt, maar dat verneem ik hier wel.

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Nernst

Dat ik het fijn zou vinden als er feedback zou komen is logisch. Maar het echt aanmoedigen zal ik toch wel achterwegen laten. Maar dit zien we allemaal later nog.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jooken

Een goed (Engelstalig voorbeeld) is

http://www.orgsyn.org/

Hier kan je ook zoeken op substructuur enz.
svennson

Zozo klinkt interesant wat is een synthese ? (Ik dacht dat het een 'geleerd' woord was voor samenvating maar zie het verband niet.)
Nernst

Nog even een oproep aan mensen die mee willen helpen aan de opbouw van de website!

Bent u in het bezit van goede kennis PHP&MYSQL? neem dan aub contact met mij op!

mvg Nerst
Jeffrey_Buter

Zozo klinkt interesant wat is een synthese ? (Ik dacht dat het een 'geleerd' woord was voor samenvating maar zie het verband niet.)
Synthese = maken van een stof

Leuk idee trouwens om zo een website te maken!!!
allotp

Kun je ons al een voorproefje geven van de site die er gaat komen? Ik denk dat meerdere mensen wel geintereseerd zijn.

Daarnaast heb ik vraag: weet iemand toevallig een site waar practicum voorschriften voor technologie uitgewerkt zijn? Of heb je er zelf eentje met betrekking tot pompen??
Nernst

Beste, momenteel wordt er niet veel gewerkt aan de website. Dit omdat ik op dit moment 2 zeer drukke weken krijg. Het voorbrengen van mijn eindwerk samen met examens. Na deze 2 weken zal er dagelijks aan gesleuteld worden.

mvg Nerst
dna_CF

Lijkt me perfect plan, als er nog syntheses nodig zijn als de website er komt ik heb er nog een hoop.
Nernst

Bij deze een klein voorsmaakje van de layout. Klik hier om hem te bekijken.

Op of aanmerkingen zijn altijd welkom!
Fuzzwood

Niet direct op de layout maar ik had verder nog een ideetje. Er bestaan ook een hoop reacties die echt een naam hebben (diels-alder, gabriel, gringard enz). Misschioen is het ook handig om die mechanismen op te nemen in een zoekfunctie, omdat je vaak alleen het mechanisme van iets zoekt.
Luders

Ik denk dat je je heel wat werk kan besparen door er een soort van wikipedia systeem van te maken. Mits dit natuurlijk mag vanwege auteursrechten. Op deze manier kan iedereen die iets heeft en weet iets toevoegen. Wanneer je hier dan criteria aan verbindt en dit alles goed controleerd. Hoef je in weze alleen een controlerende functie te vervullen. Met als gevolg: The sky the limit!

Wel zou ik de website in het engels doen om het publiek te kunnen vergroten. Misschien zelfs in het chinees ;) Overigens kunnen scheikunde studenten op 4 en 5 Havo ook al engels.
Fuzzwood

Zover waren we dus al, handig als je even het hele topic doorleest ;)
*chemaster*

Wel zou ik de website in het engels doen om het publiek te kunnen vergroten. Misschien zelfs in het chinees  Overigens kunnen scheikunde studenten op 4 en 5 Havo ook al engels.
Ja, daar heb je gelijk in. Maar engelstalige syntheses zijn er al genoeg. Ik denk juist dat het goed is om een nederlandstalige site met syntheses te hebben. Overigens een zeer goed idee.

Als er nog iets moet gebeuren, moet je het maar melden. Ik ben bereid met ergens in te verdiepen ;) .

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Nernst

ik ben blij jullie te kunnen melden dat de layout volledig af is!

Voor een voorsmaakje kan je hier klikken.

In de komende weken wordt de site volledig gescript.

Als u hier klikt, kan u al bekijken wat u als lid precies kan. Ook kan u al bekijken wat de Admin en administrators kunnen, net als een gast.

Let wel op, het word document kan in de loop van de tijd nog veranderd worden.

Commentaar is natuurlijk ook altijd welkom!

mvg Nerst

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!