Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
noepje
Artikelen: 0

Re: Synthese website

als je mischien nog sytheses in het nederlands van pijnstillers nodig hebt

mail je me maar

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

The Herminator

Ik zou pijnstillers onder het kopje "pharmacochemie" laten vallen.....
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Nernst

Beste,

Indien iemand wenst op dit moment al synthese voorschriften, extractie voorschriften etc naar mij te mailen kan dit door dmv in mijn profiel een mailtje te sturen.

Ik heb verder ook nog een vraagje voor jullie:

Momenteel als men naar de databank van de website zou surfen, ziet deze er zo uit: Databank

Wat ik mij nu afvraag is als jullie deze indeling goed vinden, of als jullie misschien nog iets anders/veranderd willen zien.

mvg Nernst
The Herminator

Ziet er goed uit, al denk ik dat de term "structuur-chemie" moet worden veranderd.... dit is een nauwelijks gebruikte term.

Ik weet niet wat je precies onder dit kopje wilt vangen, maar als ik het goed inschat misschien iets van "computational chemistry"? ;)
Nernst

Wel, eerlijk gezegd heb ik momenteel de categoriën overgenomen van chemieforum.nl Als even iemand specifiek kan zeggen welke categoriën ik moet opnemen dan zou ik deze perso(o)n(en) zeer dankbaar zijn.

Ook wil ik graag wat meer reacties omtrent de vormgeving van de website.

Is deze overzichtelijk genoeg, etc.

mvg Nernst
The Herminator

Het is een "vreemde" verzamelnaam omdat er twee verschillende soorten chemie bij elkaar zijn geschoven: Computationele chemie en Kristallografie.... het staat jou natuurlijk vrij om deze opsplitsing zelf wel aan te brengen :P

Ik werk al 16 jaar (naast nog wat andere takken van de chemie) in de Computationele chemie, en ik heb nog nooit gezien dat ons vakgebied werd "gecombineerd" met kristallografie ;)

De vormgeving vind ik, zeker omdat een opstart betreft, duidelijk genoeg... hier kan je altijd nog makkelijk veranderingen in aanbrengen! :)
mariella16

Ziet er goed uit, al denk ik dat de term "structuur-chemie" moet worden veranderd.... dit is een nauwelijks gebruikte term.
Structuur opheldering is belangrijk bij het onderzoeken van de werking van verbindingen. Vooral in katalyse-systemen "homogene katalyse. Is nog veel onduidelijkheid hoe bijvoorbeeld een organometaalcomplex een reactie katalyseert. Doormiddel van structuuropheldering en daarvan is kristallografie de meest ophelderende methode. Naast IR, NMR en MS is kristallografie veruit de mooiste manier om meer duidelijkheid te geven in de werking van katalysatoren. (of het uitzoeken van de gedragingen van het metaal atoom ten opzichte van de gebruikte liganden)

Met kristallografie kan namelijk de 3D structuur een molecuul bepaald worden. En het is aangetoond dat de normale SP2 en SP3 hybridisatie van koolstof in een bepaald Pto complex helemaal niet aanwezig was maar het zat ertussen in. Het moeilijkste is om een mooi kristal te krijgen van de vaak zeer onstabiele verbindingen. Hulde aan Huub Kooijman van de de universiteit van utrecht voor het meten. Dat is de man van de kristallogafie waar nederland trots op mag zijn.

Dus Structuurchemie:

Kristallografie

Proton Nucleaire kernspin resonancie

Koolstof Nucleaire kernspin resonancie
mariella16

Hmm ik dacht bij theorie aan de achtergrond en reactieformule of proces. Bij praktijk de uitvoering al dan niet geillustreerd met plaatjes.
The Herminator

Structuur opheldering is belangrijk bij het onderzoeken van de werking van verbindingen. Vooral in katalyse-systemen "homogene katalyse. Is nog veel onduidelijkheid hoe bijvoorbeeld een organometaalcomplex een reactie katalyseert. Doormiddel van structuuropheldering en daarvan is kristallografie de meest ophelderende methode. Naast IR, NMR en MS is kristallografie veruit de mooiste manier om meer duidelijkheid te geven in de werking van katalysatoren. (of het uitzoeken van de gedragingen van het metaal atoom ten opzichte van de gebruikte liganden)

Met kristallografie kan namelijk de 3D structuur een molecuul bepaald worden. En het is aangetoond dat de normale SP2 en SP3 hybridisatie van koolstof in een bepaald Pto complex helemaal niet aanwezig was maar het zat ertussen in. Het moeilijkste is om een mooi kristal te krijgen van de vaak zeer onstabiele verbindingen. Hulde aan Huub Kooijman van de de universiteit van utrecht voor het meten. Dat is de man van de kristallogafie waar nederland trots op mag zijn.

Dus Structuurchemie:

Kristallografie

Proton Nucleaire kernspin resonancie

Koolstof Nucleaire kernspin resonancie
Het ging om de context: structuurchemie en computationele chemie samen is vreemd ;)

Ik zou Stikstof-, Fluor- en Fosfor-kernspinresonantie (met een t!) er ook bij zetten... deze technieken zijn belangrijk in diverse gebieden van de chemie!
Nernst

Oké, na lange afwezigheid op gebied van websiteontwikkeling, ben ik weer eens aan de gang gegaan met chemiedatabank.nl. Omdat ik bij het formateren van mijn pc vergeten was de nodige bestanden op dvd te branden, heb ik een nieuwe layout in elkaar gezet.

hier vinden jullie de nieuwe layout terug. (onderaan klikken op ">> View picture in original size <<".

Om eerlijk te zijn vind ik deze layout vele malen beter dan de vorige.

Daarom nu ook een kleine enquête wat jullie op dit moment al van de (toekomstige) layout vinden. Ook zou ik graag vernemen als jullie nog steeds achter mij staan omtrent dit project.

Beste moderators, mijn excuses om dit oude topic te kicken, maar het leek mij geen goed idee om hiervoor een tweede topic te openen.

mvg Nernst
bteunissen

(onderaan klikken op ">> View picture in original size <<".
Dan loop ik telkens tegen de volgende foutmelding aan: "The requested URL could not be retrieved"

Ligt dat aan mij, of?

Op kleine schaal ziet er iig goed uit Afbeelding
Nernst

Dan loop ik telkens tegen de volgende foutmelding aan: "The requested URL could not be retrieved"
Vreemd, vannacht deed hij het nog wel. Maarja, op de kleine afbeelding kun je de layout ook wel bekijken. Ik heb nu eerder gedacht aan de duidelijkheid en doeltreffendheid van de layout als aan de strakke graphics.
The Herminator

Hij doet het prima.... Bas, je Duitse electronica zit je waarschijnlijk weer eens dwars 8-[

Het ziet er goed uit.... maar waar is de "oude" indeling in verschillende gebieden van de chemie gebleven? :oops:
bteunissen

Ach so ja, jetzt funktioniert es aber wieder gut!

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Nernst

Het ziet er goed uit.... maar waar is de "oude" indeling in verschillende gebieden van de chemie gebleven? :oops:
De "layout" die ik nu aan jullie ten toon stel, is de beginpagina. Ik weet niet als ik de oude indeling nog ga gebruiken, tenzij hier echter vraag naar is. Mij lijkt het eenvoudiger dat je gewoon je zoekterm kan intypen, en uit de resultaten dan je nodige keuzes kunt maken.

Dit is ook één van de redenen dat ik dit topic heb geopend. Ik neem aan dat vele van deze site ook dan de databank gaan bezoeken. Mij lijkt het dan ook vrij logisch dat jullie nu jullie mening kunnen uitspuwen, zodat we samen dit project tot een succes kunnen leiden.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!