Puzzel Puzzels
placebo
Artikelen: 0

Re: Als je je verveelt op het lab

ik zie dat er wat mensen zijn die wel eens poker spelen .. als je nou geen tegenstander kan vinden ga dan hiernaartoe:

www.absolutepoker.com

en download het je kunt hier gratis spelen .. als je je $2000 (nep)dollars kwijt bent kun je gewoon weer nieuwe krijgen... let er alleen wel op dat je bij speltype op FUN speelt en niet op real .. maar het is zelfs zo dat als je meedoet aan een toernooi (2000 mensen) en je komt bij de eerste 20 je echt geld wint .. een vriend van me was 18e en kreeg 1 dollar .. de nummer 1 krijgt er wel 10 :P .. naja beter iets dan niets ;)

mvg kevin (lange tijd offline geweest vanwege storing op internet 6 dagen ... @home he..)

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Kelis

Da's niet zo gek hoor. Het gaat meer om welke bacterie je vindt dan dat je een bacterie vindt... de Staphylococcus epidermidis heb je zelf in enorme aantallen op je huid zitten en laat je achter op elk oppervlak dat je aanraakt
Ik bedoelde dat je wel wat plaatsen vindt waar er enorm veel bacteriën zitten, en je kan natuurlijk ook verschillende bodems nemen, zo kan je in de sanitaire hoekjes altijd eens kijken waar er veel schimmels groeien, door er een speciale bodem voor te gebruiken. En ga zo maar door,....

Overal vindt je wel 'beestjes', maar gaat vooral om da kwantiteit ;)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

witte_CF

Ook leuke dingen:

-Oorlog met waterspuiten. Of als iemand je echt irriteert eens aceton in zijn nek spuiten 8-)

-Droog ijs in een buis, enkele druppels water bij, stop erop, mikken en schieten

-Droog ijs in een afvoer of een rotavapor kappen en de gebruiker schrik gaan aanjagen dat zijn proef aan het mislukken is.

-ijs in elkaars kraag of broek steken

-Mensen onder de nooddouche lokken (liefst de assistenten :) ) met een verhaaltje en dan eens flink aan de hendel trekken.

-Mensen in de ijsmachine steken en als dat net niet lukt een broekspijp volkappen.

-Droog ijs in een handschoen, water bij, dichtknopen en wachten tot ze ontploffen

Er zijn zoveel leuke dingen in het labo :D
epiphonix

@ kelis
...bij ons hong er zelf een stukje koek mee op...
't is te hopen dat de Griek er binnen griek toen het koekje erop hong, hangde.
Fuzzwood

witte schreef: Ook leuke dingen:

-Oorlog met waterspuiten. Of als iemand je echt irriteert eens aceton in zijn nek spuiten :)

-Droog ijs in een buis, enkele druppels water bij, stop erop, mikken en schieten

-Droog ijs in een afvoer of een rotavapor kappen en de gebruiker schrik gaan aanjagen dat zijn proef aan het mislukken is.

-ijs in elkaars kraag of broek steken

-Mensen onder de nooddouche lokken (liefst de assistenten :D ) met een verhaaltje en dan eens flink aan de hendel trekken.

-Mensen in de ijsmachine steken en als dat net niet lukt een broekspijp volkappen.

-Droog ijs in een handschoen, water bij, dichtknopen en wachten tot ze ontploffen

Er zijn zoveel leuke dingen in het labo :)
Ja en lekker gevaarlijk ook, sommigen dan 8-)
noepje

Ik ben de laatste tijd zolang bezig geweest met elke proef op school. Dat ik zelfs een kwartier tot half uur langer moest blijven om het af te maken, of naar huis en dan een andere dag het inhalen. Maar als ik me verveel gaan we een potje rummikuppen(?? spelling niet op letten) of iets dergelijks. Meestal ben ik wel veel bezig tijdens de uren dat ik in het lab sta.
witte_CF

FsWd schreef:
Ja en lekker gevaarlijk ook, sommigen dan 8-)
Zo gevaarlijk zal dat wel niet zijn als de assistenten en het technisch personeel meedoen :)

En we letten wel op hoor, dat gebeurt al heel lang en ik heb nog nooit over een ongeluk gehoord.

Vroeger amuseerden ze hun door buttyllitium tegen de muur te smijten heb ik gehoord van een prof. Daar zijn ze ondertussen al mee gestopt :D
Gerard

En we letten wel op hoor, dat gebeurt al heel lang en ik heb nog nooit over een ongeluk gehoord.
Je hebt vast al heel wat uren in een lab doorgebracht.

Een vergissing of fout is zo gemaakt en dan is Leiden in last.
Zo gevaarlijk zal dat wel niet zijn als de assistenten en het technisch personeel meedoen
Zelfs daar zitten niet zulke slimme tussen kijk maar eens in het topic met blunders

Een laboratorium is een werkplaats en geen speeltuin.

Als je op een goed funktionerend lab werkt dan zijn dit soort grappen reden genoeg voor een fikse reprimande en na een paar keer reden voor ontslag.

typo
witte_CF

We zijn niet zo onverantwoordelijk als je denkt hoor. Als iemand met iets gevaarlijks bezig is, stoort niemand hem natuurlijk. Als iemand daarentegen 2 uur moet wachten tot zijn reflux is afgelopen het niet echt veel kwaad om wat ijs in zijn t-shirt te steken.

Maar ik studeer dan ook maar en zoveel gevaarlijke dingen moeten we niet doen in een didactsich practicum. En als dat dan wel gebeurd is iedereen uiterst geconcentreerd.

En ik zit in Leuven, niet in Leiden 8-)
LvS_CF

als je je echt gaat vervelen kun je altijd nog epjes gaan schieten door ze op de perslucht te zetten, 8-)

of konijnencondooms (pasteurse pipet-fiepjes) vullen met H2O door het lokaal schieten.
nietus94

of je kan gewoon bier gaan drinken in de kroeg onder je lab vink zelf atijd wel een goie moet je wel zorgen dat je daarna niks meer hoeft te doen :oops:
tequila boy

of je gaat net als ons een beetje zitten pokeren totdat je weer wat kunt doen aan lab bezigheden ;) :oops: 8-[
lighttower

wa dachte van drome van ooit es n deftig uitgerust labo op ons schooltje Afbeelding

al denk ek dak da ni meer gan meemake, al 't geld ga momenteel nr de nieuwe leerkrachtekamer!!! :oops:
tequila boy

of koffie drinken bij de labbeheerder :oops:

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Op zoek naar antwoorden

Hmmm doet me denken aan mijn stage vorig jaar. Bijna een caffeine vergiftiging opgelopen, maar het wast waard :oops:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!