Puzzel Puzzels
Katrien45
Artikelen: 0

K-waarden

Hoi,

Weet er iemand welke invloed een K-waarde heeft op het pH-verloop van een titratie?

ik heb al zoveel afgezocht en ik kan nergens een antwoord vinden. Zou iemand mij kunnen helpen?

Dank u

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Jurn

Re: K-waarden

Over wat voor een K-waarde hebben we het dan 8-) :)
Jurn [WSF - Technicus]

It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

wild thing

ik denk dat je de Kz (zuurconstante) of Kb (baseconstante) bedoelt?

in dat geval staat het hier perfect uit gelegd. wiki
The Herminator

Volgens mij gaat het om de "Debye-Hückel parameter", die gebruikt wordt in eiwit-titraties.... het heeft volgens mij iets te maken met de pKa waardes van zuurgroepen in eiwitten 8-)

Ik zal even verder zoeken na de 2e helft van Nederland-Argentinie :)
Katrien45

ja inderdaad ik bedoelde de Kz en Kb waarden. Hoe groter de Kz waarde, hoe sterker het zuur is. Maar betekent dit dan ook dat in de grafiek de 'sprong' groter gaat zijn dan als er bijvoorbeeld een titratie wordt uitgevoerd met een product met een lagere Kz waarde. Als er iemand snapt wat ik bedoel 8-)

thnx
The Herminator

Hoe sterker het zuur, hoe lager de pH, dus inderdaad hoe groter de pH-sprong die moet worden gemaakt naar het omslagpunt! 8-)
Katrien45

Aah ok danku

weet er ook toevallig iemand de 2 Kz-waarden van Na2CO3. Ik heb dat al opgezocht in ons handboek maar deze waarden staan er nergens in.
The Herminator

Natrium carbonaat is geen zuur, dus zal je er ook geen Kz-waardes voor kunnen vinden.... weet je zeker dat je niet iets anders moet hebben?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Katrien45

AAAAhhhjaaaa tuuuuurlijk 8-) sorry kheb mij totaal vergist. Kheb al gevonde wat ik zocht.

Een stomme vergissing!

Toch bedankt :)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Analytische chemie en data-analysetechnieken”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!