Ik bedoelde ook niet dat men voor elke stof/ hoeveelheid moet melden.Niet werkbaar dus.... zie je al die ambtenaren zich al bezighouden met al die honderdduizenden particulieren die een liter of 10 aan brandbare of anderszins gevaarlijke stoffen thuis hebben staan ?
Men kan toch ergens de maatstaf nemen van wanneer het potentieel gevaarlijk wordt voor de omgeving
Men kan toch ergens een onderscheid maken van wanneer (hoeveelheid en soort stof) men moet melden. Ik denk niet dat het zo moeilijk is om deze lijst op te stellen. men kan zo bvb rekeing houden met de mac, zelfontbranding, de ontvlambaar- en explosiegrens.
En bovendien is het toch nooit niet slecht de brandweer op voorhand te verwittigen dat er een hobbylabo aanwezig is, zo kunnen die mannen zich ook op het ergste voorbereiden van wanneer er iets moets mislopen.
Dit op zich is nog altijd beter dan er onverwachts aan te worden blootgesteld.
dit is misschien al een van de vereisten om op een verantwoordelijke manier met een thuislabo bezig te zijn
Grts
EL Blanco
Ik kan me best voorstellen dat 10l benzine voor een grasmachine geen gevaar opleverd daarentegen stel dat dezelfde buurman tientalle jerrycannen v 10l staan heeft.
Puzzels