Het kan best zijn dat het om kosmische straling gaat. Misschien ben jij wat gevoeliger hiervoor dan andere mensen. Maar André Kuipers vertelde eens dat hij als hij zijn ogen sloot in het ruimtestation, hij veel lichtflitsjes zag vanwege de relatief hoge dosis straling. Het is dus zeker mogelijk.
Ik heb dus dat ik allerlei glitters voor mijn ogen zie, ik heb er al zelf een topic over geopend (

) maar zag nu ook dit hier staan na dat me een link gegeven was.
Ik zie alleen die 'glitters' niet als ik mijn ogen dicht heb.. Zou het dan alsnog die straling kunnen zijn?
(ik ben overigens nog nooit in een vliegtuig geweest, ik zie het altijd als ik gewoon naar buiten toe kijk. en het zijn echt glitters, geen zwarte vlekjes zoals bij Mouches Volants)