Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
cipherIX
Artikelen: 0

Re: Binas

Astridje85 schreef: Je hebt ook nog zoiets als Biodata, maar volgens mij is dat alleen handig bij bio en niet bij de overige natuur-vakken.
Wij gebruiken op school het BINAS (5e druk) en daar staat een heel stuk in over dingen die ook in Biodata staan. Biodata is idd goed bruikbaar bij Biologie.

Er werd zelfs gezegd door Biologie leraren dat als ze de nieuwe druk van BINAS eerder gezien hadden, dat Biodata bij mij op school afgeschaft zou zijn.
-hhmmm- mijn BiNaS, gekocht: 19 Juni 1992 ( :oops: ik heb zelfs de koopdatum genoteerd !! ), is slechts 2e druk en maakt reeds een sterk "gebruikte" indruk.

Kan mij iemand kort vertellen of de nieuwste druk (5e) echt veel beter, uitgebreider is dan vorige drukken ?

Bedankt en Groet,

cippherIX

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

JeroenCV

Er is wel een verschil met de nieuwe BINAS. Maar dat heeft er vooral mee te maken dat de afgelopen jaren veel onderwijs veranderingen zijn geweest, en men dus ook andere onderwerpen op het examen krijgen.

Maar of de 5de druk beter is? dat is iets anders er staan nieuwe dingen in en dat kan beter zijn, dat is meestal het geval met nieuwere drukken van welk boek ook. Dat is namelijk de reden waarom meestal een nieuw druk komt, om 1 voorraad aan te vullen en 2 om fouten te verbeteren en 3 om aanvullingen te kunnen doen.

Dus waarschijnlijk heb je nu meer aan de laatste druk dan aan die van 1992. Maar tja...hoe vaak gebruik je BINAS? heb je andere handboeken bij de hand. Allemaal dingen die je even moet bedenken voor je een andere boek koopt.

hopelijk helpt dit je een beetje.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

sdekivit

ik heb een binas die ik gebruik voor bijles aan middelbare scholieren :oops:
Rik uit Arendonk

Aan de KUL gebruiken we BOOK OF DATA (Revised Nuffield Advanced Science). Da's een heel handig en overzichtelijk boekje, het nodige staat erin, maar niet alles. Vooral qua biochemie schiet hij tekort vind ik.

Nuja, de prof wil ook dat we nog iets vanbuiten leren, daarmee misschien dat niet alles erin staat. :oops:

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

stoker

weet iemand waar je een Binas zou kunnen kopen in belgie?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!