Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
moesafa
Artikelen: 0

Re: onbekend glaswerk

Er zit een veer aan het stuk die een ruimte kan openen, de 2 polen verbinden. Dit kan enkel bij grote druk, omdat het moet opengeduwd worden door het gas/vloeistof. Je kan elke ruimte gewoon openen, en elke ruimte is open, je moet er enkel nog een koelbuisje/gasbuisje/..? op aansluiten.

Sorry Napoleon, ik wil gewoon weten wat het is, het is natuurlijk gemakkelijker om te denken wat het kan zijn en ervan uitgaan dat het gebroken is. Als je een oude auto hebt wil je toch ook weten wat die vroeger kon halen in Km/h.

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

woelen

Als je iedere ruimte gewoon kunt openen en alles op atmosferische druk werkt, dan is het zeker geen gasontladingsbuis. Wat het dan wel is, dat weet ik niet. Het lijkt me dan eerder iets voor metingen aan een electrolyse cel, of metingen om bepaalde ionen concentraties te meten. Maar verder kom ik ook niet.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gerard

Als ik het glaswerk zo bekijk vraag ik me af waar het vandaan komt, het lijken me speciale stukken zoals die op universiteiten speciaal op de instrumentendienst/glasblazerij worden gemaakt voor specifieke expirimenten.

Nr 5 is geen soxlett, het lijkt iets van een reactie vat waarbij je tekens kleine hoeveelheden toevoegt en het reactieproduct in het vat terecht komt waarbij het oplosmiddel oid , lichter dan het reactieproduct terugvloeit in het reactie vat.
moesafa

Bij nr 5 heb ik wel een passende bolkoeler om erboven te plaatsen.

Bij de onbekende mogelijke lamp, denk ik om misschien ooit de buitenste grote liebig koeler te gebruiken, er is wel een gigantische vernauwing, aan de ene kant kan je hand er bijna in(toch al je vingers) en aan de andere kant, niet eens je vinger...

Het goedje dat voor de gelijding moet zorgen tussen de elektroden moet je in elk geval zelf nog toevoegen.

In elk geval bedankt allemaal voor jullie hulp. Nu weet ik dat het iets zeer raars is, waarschijnlijk ook onnuttig.
woelen

Lijkt mij inderdaad nauwelijks iets voor de chemie hobbyist. Het ziet er allemaal bizar en groot onhandig uit. Als je er zelf niets mee doet en het niet wilt bewaren als curiositeit, kun je er "geertje" misschien wel blij mee maken, zie dit thread: http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?showtopic=7270

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Labstuff

Ik denk dat 'Geertje' het te klein vindt :oops: hehehe

Ik heb ze inmiddels in contact gebracht met de eigenaar van die enorme partij grote stukken. (zie foto op hetzelfde topic)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!