Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
TD
Artikelen: 0

Re: aantal uren wiskunde per week.

bij ons zelfde cursussen als vorig jaar... examens in zelfde trend als vorig jaar, veel meer mensen die der nie door zijn dan vorig jaar => zou nie zegge dat makkelijker geworden is
Cursussen zijn hier ook hetzelfde, theorie-examens bij de meeste proffen al járen hetzelfde (dit jaar niet anders) en van sommige oefeningenexamens vonden we ze zelfs moeilijker dan de examens van andere jaren, maar dat kan aan ons liggen :shock:

Verder is de grens wel van 12 naar 10 'verlaagd' maar de gemiddelde prof heeft z'n criteria daar ook wel op aangepast. Voor de richting burgerlijk ingenieur in het bijzonder is het eerste jaar vanaf dit academie jaar meer dan ooit tevoren het echte schiftingsjaar, nu het ingangsexamen is afgeschaft.

Uiteraard wil de 'oudere garde' van de lic/kan graag geloven dan zij het moeilijker hadden :wink:

ads

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Anonymous

Ik zal dan maar spreken van mijn richting alleen: Informatica is allessinds veel vermakkelijkt !

Maar het percentage dat erdoor zal zijn... ik weet het niet oor
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

mo

iw'erke, welke school zit je ?
Andy

TD schreef:Cursussen zijn hier ook hetzelfde, theorie-examens bij de meeste proffen al járen hetzelfde (dit jaar niet anders) en van sommige oefeningenexamens vonden we ze zelfs moeilijker dan de examens van andere jaren, maar dat kan aan ons liggen   :shock:  

Verder is de grens wel van 12 naar 10 'verlaagd' maar de gemiddelde prof heeft z'n criteria daar ook wel op aangepast. Voor de richting burgerlijk ingenieur in het bijzonder is het eerste jaar vanaf dit academie jaar meer dan ooit tevoren het echte schiftingsjaar, nu het ingangsexamen is afgeschaft.

Uiteraard wil de 'oudere garde' van de lic/kan graag geloven dan zij het moeilijker hadden  :wink:
bij ons ook meer schiftingsjaar... finja, toch aan manier van verbeteren tezien... ok, van 12-> 10 maar examen ziet er anders uit (bij 2 belangrijke profs)

3 vragen, 2 *open*, 1 meerkeuze (6tal waar-vals vragen)

- 1 vraag van die 3 onvoldoende => examen opnieuw (ook al haal je op 2 andere de perfectie)

- waar-vals: enkel MET motivatie geldig. als je gewoon zegt: waar => geen punten... voordeel is wel: geen giscorrectie..

vind dat persoonlijk streng systeem, maar valt niet veel aan te doen
Iwerke

iw'erke, welke school zit je ?

VTI Lier

(http://www.vtilier.be/)
mo

Ik ben echt verrast, elke iw leerling die ik ken krijgt 5 uur.
rodeo.be

Andy schreef:
TD schreef:
Cursussen zijn hier ook hetzelfde, theorie-examens bij de meeste proffen al j�ren hetzelfde (dit jaar niet anders) en van sommige oefeningenexamens vonden we ze zelfs moeilijker dan de examens van andere jaren, maar dat kan aan ons liggen   :shock:
Oeioeioei, cursus Algebra is nieuw (jaar voor jullie had eerste cursus); Scheikunde is vernieuwd; nieuwe vakken als Filosofie;...

Uiteraard wil de 'oudere garde' van de lic/kan graag geloven dan zij het moeilijker hadden  :wink:
bij ons ook meer schiftingsjaar... finja, toch aan manier van verbeteren tezien... ok, van 12-> 10 maar examen ziet er anders uit (bij 2 belangrijke profs)

3 vragen, 2 *open*, 1 meerkeuze (6tal waar-vals vragen)

- 1 vraag van die 3 onvoldoende => examen opnieuw (ook al haal je op 2 andere de perfectie)

- waar-vals: enkel MET motivatie geldig. als je gewoon zegt: waar => geen punten... voordeel is wel: geen giscorrectie..

vind dat persoonlijk streng systeem, maar valt niet veel aan te doen
We ALL love Hennie ;)
???
Andy

rodeo.be schreef:Oeioeioei, cursus Algebra is nieuw (jaar voor jullie had eerste cursus); Scheikunde is vernieuwd; nieuwe vakken als Filosofie;...

We ALL love Hennie :shock:
nja, ok, algebra is vernieuwd, scheikunde gedeeltelijk dacht ik? (alleen Thermodinamica)

maar ik dacht da die twee vakken sowieso vernieuwd werden, niets te maken met nieuwe BaMa structuur... scheikunde ist gewoon andere prof (finja, gedeeltelijk andere prof) en Algebra heb ik gehoord dat prof. Norbert Van den Bergh der ook nog nie lang is en dat vorig jaar het moordend was (nog steeds maar beter door opname van bewijzen in cursus)

filosofie = niet nieuw, vorig jaar keuzevak, dit jaar geen keuze meer.. gehoord dat de andere optie (psychologie) makkelijker was, maar dat is alleen van horen zeggen...

en het laatste: zolang da ze over examen analyse 2 hetzelfde kan zegge dan meetkunde kan mij da nieuw puntensysteem nie zoveel schelen ;)

(int oeveelste zitte gij? 2e kan? zoja, wa doe ge precies?)

EDIT: Brackx trouwens ook da systeem hoor
rodeo.be

Andy schreef:
rodeo.be schreef:
Oeioeioei, cursus Algebra is nieuw (jaar voor jullie had eerste cursus); Scheikunde is vernieuwd; nieuwe vakken als Filosofie;...

We ALL love Hennie :shock:
(int oeveelste zitte gij? 2e kan? zoja, wa doe ge precies?)
2de kan bouw
???
Independence

Ik zit in 2de klas Gymnasium, en ik heb 3 uren Wiskunde per week.

Wiskunde is dan ook wel zo'n beetje het leukste vak :shock: .
mo

Ik ga nu naar het 5de jaar wetenschappen wiskunde , en ga 8 uur wiskunde peer week krijgen hmm
Iwerke

ik ook volgend jaar in het 5de 8 u ... (industriële wetenschappen)

tja we zullen ons er wel door heen slagen zeker :shock:
mo

ja normaal wel eh 8)

maar is het normaal dat je 5(!!!!) boeken dan hebt : reeele functies precalculus, matrices en stelsels, rijen afgeleiden , ruimtemeetkunde , complexe getallen fractalen.

:s:s
TD

Ja hoor, ik herinner me dat we in het 5e & 6e ongeveer 14 à 16 boeken in het totaal hadden en de helft was altijd wiskunde. Absoluut niet abnormaal dus :shock:

ads

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

mo

Ja hoor, ik herinner me dat we in het 5e & 6e ongeveer 14 à 16 boeken in het totaal hadden en de helft was altijd wiskunde. Absoluut niet abnormaal dus :shock:

14 à 16 boeken ? dan hoeft ge nie meer naar het unief ;)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🎲 Wiskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!