Beste kakkerlak2009,
Waarom ben je op een kruistocht om het tegenbewijs te vinden en niet op een kruistocht om de waarheid te achterhalen?
Waarom? Volgens Plato, als ik het goed heb dat het van hem afkomstig was, dienen wij het waarom te stellen, inplaats dingen aan te nemen. Je moet niet zomaar dingen aannemen zoals ze lijken te zijn.
Kruistocht om het tegenbewijs te vinden is hetzelfde om de waarheid te achterhalen, doch is dat een lastige taak om van het godsbeeld af te komen, omdat dat er zoveel visies zijn over het onderwerp WAARHEID.
Alle gelovigen zijn kortzichtig, dom, naief, terughoudend en worden gevoed door angst. Alleen de "objectieve natuurwetenschapper" weet alle antwoorden op alle vragen te beantwoorden en heeft altijd gelijk
.
Zat de wereld maar zo in elkaar. Want wat jij hier boven heb geschreven zal zeker bevochten worden, maar ik snap wat je bedoel.
Ik vind het dom en naief om bij voorbaat een bron van kennis en inzicht uit te sluiten terwijl er nergens een bewijs voor of tegen deze bron van kennis te vinden is. De wetenschap doet nu precies hetzelfde als de kerk vroeger deed.
Zo is het maar net, mijn beste.
De wetenschap zegt; wij zijn slim en weten precies hoe het zit en hoeven alleen de details nog in te vullen en al het geloof in een God, geesten en andere bovennatuurlijke zaken is voor domme mensen.
Dat zal vanuit het geloofspark precies hetzelfde gezegd worden. De vraag is wat is je keuze en je plaats daarin.