Een vraag die ik moet beantwoorden:
Waarom is het op zolder warmer dan op de begane grond?
Warme lucht stijgt toch op? Of niet?
Iemand een link, of wat meer uitleg voor me.?
Bedankt alvast
NietusEn als de zon schijnt, warmt de zolder ook sneller op, omdat die meteen onder t dak zit![]()
Hm.. vorig jaar heb ik wel een practicum gedaan met het bepalen van de relatieve vochtigheid in een lokaal.DrQuico schreef: Warme lucht stijgt inderdaad op.
Dit kun je aantonen met de gaswet : p*V/n*R*T=constant.
Lukt dat zo?
Dat lijkt me toch iets anders.Hm.. vorig jaar heb ik wel een practicum gedaan met het bepalen van de relatieve vochtigheid in een lokaal.
Ohhh die richting op 8-[ Okeeee bedanktDat lijkt me toch iets anders.Hm.. vorig jaar heb ik wel een practicum gedaan met het bepalen van de relatieve vochtigheid in een lokaal.
Dus
Wanneer je lucht verwarmt bij constante druk. Wat gebeurt er dan met het volume?
Wanneer dezelfde hoeveelheid gas in een groter volume zit. Wat is er dan met de dichtheid gebeurd?
Wat voor invloed heeft de dichtheid van lucht op het stijgen of dalen ervan?
Dat is wel erg makkelijk gezegd. Bij mij op zolder is het op zomerse dagen tussen 40 en 50 graden, en dat komt echt wel door opwarming door zonnestraling! Dit was echter niet het effect waarin jij geinteresseerd was....NietusPeertje schreef: En als de zon schijnt, warmt de zolder ook sneller op, omdat die meteen onder t dak zit![]()