De vraag of Adam en Eva een navel hadden is niet relevant en kan beantwoord worden met een "ja". Het verhaal over de schepping van de mens moet namelijk niet letterlijk genomen worden zoals ik al meerdere keren geschreven heb o.a in
dit bericht, ik quote;
In het Hebreeuws is er een woordspeling tussen "adam" dat "mens" betekent en het woord "adama" dat vertaalt kan worden als land/aarde/aardbodem. De naam "eva" kan vertaalt worden als "leven", maar de symbolische betekenis daarvan is voor mij nog niet helemaal helder. Als je Genesis symbolisch interpreteert zou je kunnen stellen dat de mens uit de aardbodem ontstaan is (evolutie) en dat met Adam en Eva niet één individu bedoelt wordt, maar de hele soort homo sapiens.
De wetenschap heeft duidelijk laten zien dat de mens ontstaan is door miljoenen jaren van evolutie en gezien bovenstaande woordspelingen in de Bijbel is het logisch om te concluderen dat God de mens niet met een knip van zijn vingers heeft gemaakt, maar heeft laten ontstaan in dit langdurige evolutie proces.