Puzzel Puzzels
Elysium.
Artikelen: 0

SerodiaASO

In labo hadden we bepaling van antistreptolysine gaan (systeem serodiaASO)

Nu moeten we op ons verslag een positieve reactie uittekenen, met de volgende gegevens kom ik hiertoe:

Gelatine partikels met antistreptolysine-O en dan het positieve serum met de streptolysine AL. Ik kan mij moeilijk een agglutinatiereactie voorstellen met de IgG's, aangezien dit toch een monomeer is. (Bij IgM zou dit wel mogelijk zijn denk ik maar IgG???)

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Gerard
Artikelen: 0

Re: SerodiaASO

Aangezien het een agglutinatietest is vermoed ik dat op streptolysine AL meerdere epitopen zitten waar het antistreptolysine-O kan binden.

Als dit een aantal keren gebeurt worden er zoveel latexpartikelen gekoppeld dat het zichtbaar wordt als agglutinatie.

Het houdt ook in als de concentratie streptolysine AL te hoog wordt, de test vals lage uitslagen geeft omdat er onvoldoende plaatsen zijn voor de koppeling.

Gerard
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Immunologie en microbiologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!