Beste DePurpereWolf,
Bedankt Alexander, want zo iemand ben ik, ik ben niet geinteresseerd in waar we vandaan komen omdat ik vindt dat de origine van ons bestaan geen effect mag hebben op ons bestaan.
Ik hoop niet dat ik voor je voeten heb geschopt mijn beste, want dat is niet mijn bedoeling, en begrijp jouw uiteenzetting. Maar ik denk dat jij mij verkeert begrijpt. Mensen met andere interesse, die slim genoeg zijn, zijn geen simpele zielen. Mensen die voor niets interesseren, zoals een Tokie, dat zijn simpele zielen, mijn beste.
Ik wordt een beetje misselijk van het kleinerend denken over iedereen die maar anders denkt dan jou.
Nou misselijk moet of mag je er niet van worden, en als je het kleinerend vindt, tja daar kan ik weinig aan veranderen. Ik ben van mening dat de tijd om op teentjes lopen tijdelijk in de ijskast is opgeborgen, omdat ik zelf van mening ben dat het gezicht van de mensheid niet meer past in het modernde en huidige leven. De mensheid is langzaam op weg zichzelf de nek om te draaien, of ik dat erg vind? Ja en Nee.
Ja, in de zin dat de generatie die na ons komen moeten leven in de wereld die goed voor hen is, niet in een wereld dat bijna is uitgestorven door toedoen van de mens zelf.
Nee, omdat ik mijn deel heb gelevert als ik er niet meer ben (hopelijk nog voor velen jaren). Dus als ik dood ben, nou dan ben ik dood. Als de mensheid zichzelf wil uitmoorden zal dat ook gebeuren, maar om het zoveel mogelijk tegen te houden, dient zeker een harde opinie gelevert worden, dat men met mij eens of oneens is is niet aan mij om daar een oordeel over te geven.
Ook al is het geloof niet wetenschappelijk, betekend dat nog niet dat het doel van geloof onzinnig is. Je mag hat van mij wetenschappelijk afkraken, maar dat heeft totaal geen nut, omdat het een levensfilosofie is die niet gebasseerd is op feiten.
Dit was/ is een discussie, geloof ik, die al eerder is gevoerd, met alle respect daarvoor. Ik denk wel dat we op die zaken eens of oneens kunnen blijven, maar ik blijf skepsis over wat het geloof en of wetenschap te melden heeft.