Puzzel Puzzels
shokora
Artikelen: 0

Re: Gevaren van zelf bommen maken

Natuurlijk moeten dit soort sites niet verboden worden. Kennis is gratis en ongevaarlijk, wat je vervolgens doet met deze kennis, dat is aan jou.

Knowledge doesn't kill people, bombs do :oops:

ads

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

jhullaert

Knowledge doesn't kill people, bombs do 8-[
Wat een mooie zegswijze :oops: .

Zie je nou dat voorlichting nodig is
Ja missschien dat voorlichting bij deze situatie toch zou helpen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

woelen

Natuurlijk moeten dit soort sites niet verboden worden. Kennis is gratis en ongevaarlijk, wat je vervolgens doet met deze kennis, dat is aan jou.
Dat soort sites verspreiden geen kennis. Dit is non-info. Ik zie het in de zelfde orde als dat veelgeroemde anarchists crapbook. Veel k3wl, weinig chemie. Bovendien gevaarlijk.
cipherIX

... in mijn ogen kan de van Sjaak (Herr-Vahl) voorgestelde video als perfecte voorlichting dienen.

Binnen 2-maanden is er ook weer Oud-en-Nieuw, dan zullen er zekers weer enkelen proberen daarmee te experimenteren. - Ik herinner me nog, ca. 15··20-jaar geleden, de kampagne tegen 'experimenteren' met vuurwerk:- "De Count-Down: op het scherm (TV) 2-handjes met 10-vingers, het volgende plaatje 2 andere handjes met nog 9-vingers, etc... tot er nog maar 2-stompjes op het scherm waren en er geroepen werd: 'Happy New-Year !!'." Zulke 'visuele' waarschuwingen helpen beter. Zekers zijn er ook weer velen die tegen zijn, dat men 'tedere' kinder-zieltjes weer zoiets laat kijken ...

Gegroet,

OM
Fuzzwood

Diezelfde tedere kinderzieltjes houden zich natuurlijk wel weer met kn4lluh bezig, maar dat vergeten ze voor het gemak even...
Boanerges

Dit filmpje was opzich wel een goed voorbeeld. Maar aan de andere kant zijn er gekken genoeg die zich door niks of niemand laten tegen houden en het toch wel proberen.

Zelf knal ik met oud en nieuw ook, maar dan op een gecontroleerde manier met een melkbus en carbid :oops:
placebo

en wat ik dan weer wil weten van zoiets .. (ik weet inmiddels hoe ze gemaakt worden) .. waarom ontploft zoiets dan .. maar laten we dat hier maar niet gaan bespreken want dan komen de ingredienten aan bod en dat hebben we liever niet. ik heb natuurlijk zelf wel een idee en laten we het daar maar bij houden.

en natuurlijk is het leuk om zoiets hard te laten knallen maar dan rijd ik toch liever even de grens over en ga ik wat vuurwerk in belgie halen dat ligt hier een paar kilometertjes vandaan.

mvg kevin

haha post 555
Napoleon1981

Placebo schreef: en wat ik dan weer wil weten van zoiets .. (ik weet inmiddels hoe ze gemaakt worden) .. waarom ontploft zoiets dan ..

Er ontstaat een gas
Jeffrey_Buter

Placebo schreef: en natuurlijk is het leuk om zoiets hard te laten knallen maar dan rijd ik toch liever even de grens over en ga ik wat vuurwerk in belgie halen dat ligt hier een paar kilometertjes vandaan.

mvg kevin

Das ook gevaarlijke troep 8-[ . Doe mijn ook maar een melkbus met wat carbid. Zelf schiet ik met plastic zakken dus er schiet ook geen deksel meer weg dus alleen een harde knal. Erg tof :oops:
placebo

in belgie kan ook vuurwerk worden gehaald wat in nederland legaal is (tijdens nieuwjaar en oudjaar) maar ik steek toch al jaren geen vuurwerk meer af.

en ik wist dat er een gast ontstond maar bedoel de hele chemische reactie en waarom er welk ingredient bij moet enz ..

mvg kevin
Rub

Zekers zijn er ook weer velen die tegen zijn, dat men 'tedere' kinder-zieltjes weer zoiets laat kijken ...

Traumatiseren is nooit goed maar met dit filmpje maak je iets duidelijk echt traumatiserend is het zelf meemaken. Als je moet kiezen tussen die twee is de keuze vlug gemaakt.

Het probleem blijft natuurlijk dat slechts een bepaalde groep mensen zullen afgeschrikt worden. En zonder hun medewerking zelf luisteren ze toch niet als iemand erover praat.

Als ze met dergelijke filmpjes kunnen lachen en zich er niets van aantrekken zijn er twee mogelijkheden als oorzaak.

1) Het filmpje is te flauw (te zacht).

2)De lachende kijkers zijn geestelijk niet in orde. (extreem gevaarlijk) [!]
JorickBruins

Ten eerste, hallo! Eerste keer dat ik hier weer post sinds 1.5 jaar. :oops:

Placebo schreef:en ik wist dat er een gast ontstond maar bedoel de hele chemische reactie en waarom  er welk ingredient bij moet enz ..

mvg kevin
Hier staat wel meer info erover:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Croftybom

Wat er dus gebeurt is het volgende:

Het vaste aluminium reageert met de natriumionen en zuurstofionen, het waterstof blijft dan over.

Aluminium geeft bij deze reactie elektronen af (reductor) en het waterstof neemt ze op (oxidatie)

Na+OH- (Aq) + e- --> NaO- (aq) + H2 (g)

Al (s) --> Al3+ (aq)+ 3e-

2 Al (s) + 6 Na+OH- (Aq) --> 2 Al3+ (aq) + (NaO-)3 (aq) + 3 H2 (g)

Dus het aluminium reageert met de waterstofionen, in theorie zou dit dus ook met en sterk zuur moeten kunnen, nu is mijn vraag.. Is dat waar? (niet uitproberen aub)

- Jorick
Si non è vero è bien trovato
epiphonix

Dus het aluminium reageert met de waterstofionen, in theorie zou dit dus ook met en sterk zuur moeten kunnen, nu is mijn vraag.. Is dat waar? (niet uitproberen aub)
Er komen helemaal geen waterstofionen aan te pas... Dat is het gevaarlijke met de menigte, zo'n chemie hoort thuis in de labo's en zeker niet in de handen van domme mensen :oops:

Ik heb gezegd.
JorickBruins

epiphonix schreef: Er komen helemaal geen waterstofionen aan te pas...
Ik wil niet kinderachtig doen, maar die komen er zeker wel aan te pas..
Si non è vero è bien trovato

ads

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Fuzzwood

Waar zie jij protonen of hydriden staan? Dat zijn waterstofionen.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📰 Wetenschappelijk Nieuws”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!