Lactose, ik wil wel wat ruilen, echter, ik heb niet heel veel zilvernitraat. Het is een vrij dure stof en ik heb er maar 50 gram van. Ik wil wel een gram of 10, 15 ruilen voor een vergelijkbare hoeveelheid zilversulfaat. Ik heb niet direct een toepassing voor zilversulfaat, maar wie weet komt dat nog wel, en dan ben jij ook geholpen met wat zilvernitraat.
De kwaliteit die ik heb is zgn. photo-grade. Dat wil zeggen dat het zeer arm is in andere zware metalen naast het zilver en dat het vrij is van chloride (deze twee dingen zijn erg belangrijk voor de fotografie), maar dat er minder garanties zijn t.a.v. onzuiverheden als kalium ionen en natrium ionen. Het is een droog kristallijn wit poeder en reageert niet zuur in oplossing en lost volledig helder op in gedestilleerd water. Dat spul dat ik heb zal wel iets van 98 of 99% zijn, ik heb nog nooit iets gemerkt van vreemde nevenreacties naast het zilver.
Zilvernitraat is ook wel online te koop, voor pakweg EUR 35 per 50 gram, inclusief porto. Stuur maar een mail als je wilt ruilen, je mag ook een mail sturen voor het adres waar je het kunt kopen. Mailen kan via de forumsoftware.
Puzzels