Als ik er even tussendoor mag als vrouw...
Ik ben bepaald geen meeloper, maar witte sokken zien er nu eenmaal niet uit. (Uiteraard met de uitzondering van goede (niet sport) witte sokken onder witte kleding.)
Zeker onder een pak. Gruwelijk. Het heeft mij altijd verbaasd dat mannen dat soort dingen niet kunnen zien
Het geeft dus de indruk dat het de man niet kan schelen hoe hij er bij loopt (is volgens mij meestal ook zo), wat vaak weer het idee geeft dat zijn kleding nog gekocht wordt door zijn moeder: oftewel hij kan niet voor zichzelf zorgen/heeft geen eigen smaak ontwikkeld.
Persoonlijk knap ik hier niet op af (val niet zo op uiterlijk), maar wanneer ik eenmaal een relatie met iemand heb overtuig ik hem er wel heel snel van om nieuwe sokken te kopen

(En in veel gevallen ook nieuwe schoenen... eenmaal zelfs een complete nieuwe garderobe. En nee, dat was niet omdat ik hem 'wilde veranderen' maar omdat hij in de pluizig geworden truien liep die zijn moeder vijf jaar geleden voor hem gekocht had...)
Zo hee... wat een verhaal. Hopelijk levert het jullie nog wat nieuwe inzichten op in de vrouwelijke psyche

Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!