En bv auto's op waterstof lijken mij nogal gevaarlijk bij een botsing als er momenteel nog geen tank gevonden is die bij een botsing 100% intact blijft 8-[
Ik hoop gewoon dat onze technologie in fotocellen vlug vooruitgaat
Moderator: Marko
Waar denk je dat plastic van gemaakt word?Dat is zo (@ beryllium), maar in dit topic gaat het alleen over BRANDstoffen![]()
Is dit waar ?Ik heb mij laten wijsmaken dat er bij kernfussie zodanig veel energie vrijkomt dat men er bijna evenveel energie in moet stoppen om het gehele proces te controleren...
de mensheid heeft olie nodig voor energiecentrales en voor auto's en vliegtuigen.
Er is ook een methode om plastic te maken uit aardappelenWaar denk je dat plastic van gemaakt word?
inderdaad Nafta
Dat is het vermogen wat men verwacht dat hij zal gaan hebben. Dat hele project is men nu aan het opstarten.Nou het heeft verdomd veel energie nodig om op te starten: in de vorm van warmte om een plasma te krijgen en een magnetisch veld van 6T om het letterlijk in goede banen te houden. De energiewinst van kernfusie zelf is een stuk hoger, in de ITER hebben ze een winst van 500 MW geboekt![]()
Het ging hier over brandstoffen, een aardappel brand niet na 1 klein vlammetje erbij nafta wel.Er is ook een methode om plastic te maken uit aardappelen
Niet helemaal juist. De temperatuur van zo'n plasma is heel moeilijk precies te bepalen, maar zal eerder honderdmiljoen graden zijn dan eenmiljoen. En de temperatuur wordt niet met die magneten bereikt: die magneten dienen er voor om te zorgen dat dit superhete materiaal niet met de wanden van de ketel in contact komt.number1812 schreef: Ik dacht dat voor kernfusie waterstof tot een temperatuur van 1 MILJOEN graden moet worden verhit, en dat ze die temperatuur weten te bereiken door magnetische velden rondom platinum wanden te maken.