Beide 8-[Je laat ons een beetje in spanning wat er met de rest gebeurt: blijven die altijd kinds, of leven ze niet lang genoeg?![]()
Dat zijn sterke verhalen. Ik wil je niet aanmoedigen om het in de praktijk uit te proberen, maar als je het zou doen, dan zou je schrikken van alle praktische en technische problemen die je tegen zult komen.bleda schreef: tsss, dit jaar schrok ik ervan in school hoe makkelijk het is om een bom te maken...
En nee ik heb het niet over crofty bommen, maar het is onvoorstelbaar hoe makkelijk het al is om nitroglycerine te maken![]()
nja, in de praktijkles maakten we net nitro benzeen, volgens mij is het dezelvde werkwijze... zo moeilijk lijkt het mij niet. Maar ik ben niet van plan dit te gaan makenwoelen schreef:Dat zijn sterke verhalen. Ik wil je niet aanmoedigen om het in de praktijk uit te proberen, maar als je het zou doen, dan zou je schrikken van alle praktische en technische problemen die je tegen zult komen.bleda schreef: tsss, dit jaar schrok ik ervan in school hoe makkelijk het is om een bom te maken...
En nee ik heb het niet over crofty bommen, maar het is onvoorstelbaar hoe makkelijk het al is om nitroglycerine te maken 8-[
Op papier kan een reaktie er heel simpel uitzien, maar ik weet onderhand uit ervaring hoe lastig het is om in de praktijk zuivere en bruikbare chemicalien te maken uit andere chemicalien. Ik heb het dan nog niet eens over een stof als nitroglycerine. Zelfs het maken van een simpele stof als koper chloride is al een hele uitdaging als je het thuis wilt maken en isoleren met ook nog een bruikbare zuiverheid.
Moraal van het verhaal: er is een hoop bangmakerij en dit soort berichten doen de leek op chemiegebied geloven dat jan en alleman zomaar een bommen fabriek op kunnen zetten. Nonsens dus!
Maar ik ben niet van plan dit te gaan maken ben ietsje te bang voor de gevolgen
Grappig dat ik dat uit jouw mond hoor. Jij wilde toch eerst KNO3 uit kunstmest isoleren als plantenvoeding..?Gelukkig lopen op het VWO niet van die nietsnutten die alleen bommen willen maken [...]
Dit is ook weer een beetje overdreven.Waag ja dan na een paar jaar aan wat ingewikkeldere proefjes als je dezelfde kennis hebt als bijvoorbeeld woelen ,...