SiS schreef:Ik heb het ook niet zo op bio-ethanol:
1. je bent nog steeds niet van je uitlaatgassen af.
2. mensen in Afrika lijden honger. Nu ze beginnen met dat bio-ethanol, gaat al het voedsel daar naar toe. Gevolg: nog meer honger.
Hey,
over puntje 2 is al het één en ander verteld, maar heb nog n opmerking over puntje 1. Van uitlaatgassen afraken is niet noodzakelijk, het gaat hem erom dat je de koolstofcyclus van je brandstof bekijkt.
Minerale olie: heel erg lang (als in: van dino's tot boorplatform nu)
Biodiesel: 1 jaar, de C)
2 die je dit jaar uitstoot door de verbranding van biodiesel wordt volgend jaar opnieuw omgezet tot plantaardig materiaal omdat je opnieuw lijnzaad of zonnebloemen plant.
Biodiesel zal waarschijnlijk niet de grote energie-oplossing zijn, maar ze kan wel een stap vooruit betekenen. Zoiets als een dikkere trui aantrekken en de verwarming wat lager zetten: geen ultieme oplossing, maar het helpt wel wat...