Dat het bewustzijn invloed kan uitoefenen op de omgevende wereld lijkt ook wel aannemelijk en bewezen. Immers ons bewustzijn laat ons zelf allerlei dingen denken en doen. Middels ons bewustzijn zijn we zelfs in staat de wereld in ons beeld te vormen. Het succes valt te bespreken en de waarde is voor een ieder naar beleving verschillend.
Je geeft nu zelf al toe dat een bewustzijn de wereld kan vormen. Kortom, je gelooft in God.
Al is de stelling van P over de lichtsnelheid twijfelachtig. Hij heeft nooit duidelijk kunnen maken op grond van welk deel van de Algemene Relativiteit deze extreme consequentie zou kunnen gelden. Daarnaast ziet hij mijn gedachte dat de ziel met de lichtsnelheid nooit een hemel buiten het heelal kan bereiken maar over het hoofd. Is dat dan toevallig?
Ik raad je aan je eens te verdiepen in algemene relativiteit. Het is immers algemeen bekend dat dit het geval is. En wat is er buiten het heelal? Waarom zou de hemel erbuiten moeten zijn?
De door P. geschetste waarnemeningen van hersendoden "buitens kamers" geven zeker niet het algemene beeld van de onderzoeken op dit gebied weer. In veel gevallen konden de "buiten lichaam" tredenden geen waarnemingen buiten de kamer weergeven.
Het gaat uiteraard om de gevallen waar dat wel het geval is.
Ik zag gisteren ook iemand op straat lopen die niet blind was. Bewijst dit dat blinde mensen niet bestaan?
Dat een testpersoon bij een out-of-body proef een groot getal buiten de kamer kon "waarnemen", dan is dat wel bijzonder op zich als het al echt is.
Bij gewone proeven met telepathie echter lukte dit proefje ook vaak genoeg. Daar hoeven we geen halsbrekende toeren voor uit te halen.
Zelfs een beetje illusionist draait zijn handen er niet voor om!
Dus je gelooft nu ook al in telepathie?
Je zegt overigens, 'als dit echt is'. Ja het is echt. Wat is je verklaring?
Ik heb geen enkel geldig bewijs kunnen ontdekken, waarom God wel als fysieke entiteit kan gelden.
Het blijft behelpen op zo'n manier.
Helaas blijf je de feiten negeren.
1. Er zijn mensen die tijdens de hersendood een OBE hebben en hierbij dingen zien de overeenkomen met de realiteit. Dit is wetenschappelijk bewezen. Een verklaring ontbreekt, maar als je objectief naar de feiten kijkt, ipv je vast te klampen aan de onbewezen aanname "de hersenen produceren het bewustzijn", dan is een verklaring duidelijk.
2. Tijdens OBE experimenten heeft 1 testsubject een 5 cijferig getal waargenomen. (dit had ik overigens al gezegd)
Verder heb jij nog niet aangetoond wat 'fysiek' is, en is sowieso onbewezen dat er überhaupt iets fysieks bestaat buiten ons bewustzijn.
Als we het dus wetenschappelijk gaan bekijken, staat alleen het bestaan van het bewustzijn vast. De rest (het idee van 'fysieke dingen') is een geloof.