Die mensen die toch nooit meer vrij komen, kosten alleen maar een heleboel geld. Daar moeten wij weer voor betalen
Moderator: Marko
Volledig mee eens bovendien wordt iemand die op het punt staat een moord te begaan niet tegengehouden door het gedacht dat hij de doodstraf kan krijgen.Bovendien is het allang achterhaald dat een doodstraf goedkoper is dan een levenslange opsluiting.
ik steun deze motie, tegenwoordig (in nederland) zijn de cellen bijna behangen met bloemetjes behang (bij wijze van spreken). als je een celstraf krijgt omdat je een zware misdaad begaan hebt moet je er niet comfortabel bij zitten.Ik ben voor levenslang. Volgens mij doet dat een crimineel meer, dan de doodstraf. Bij de doodstraf zijn ze er zo van af, en levenslang hebben ze tot aan het einde. Ze zullen waarschijnlijk helemaal gek worden. Vind dan wel dat de gevangenis geen luxe moet zijn. Gewoon kale muren. Laat hun maar spijt krijgen van wat ze andere hebben aangedaan.
En ik vind, dat verstokte kwaaddoeners, zoals Osama, Saddam, etc., dat recht hebben verspeeld!De doodstraf is definitief en de persoon in kwestie wordt zijn basisrecht ontnomen. Ieder mens heeft recht op leven.