Het is mij zeker dat we over 250 jaar lang niet meer met ..., wat is het inmiddels..., 6,3 miljard mensen zijn. Maar de wereld houdt het, schat ik, nog wel een paar miljard vol.
Moderator: Marko
Orkanen zijn net één van de gevolgen waarvan ze géén rechtstreeks verband kunnen leggen met de opwarming van de aarde! Je informatiebronnen kan je beter nagaan op geloofwaardigheid want er worden véél blaasjes de wereld in gestuurd!rappen-eddy schreef: overstromingen en orkanen zijn ook een rechtstreeks gevolg van de opwarming.
Zeewater wordt warmer, water verdamt sneller, regenbuien en overstromingen ontstaan.
Zoek ook maar eens op op google ofso: el nino
http://nl.wikipedia.org/wiki/El_Ni%C3%B1o
Zeker doen !!! zeer interessant![]()
Dit vind ik wel een realistische visie! Maar ik denk zelfs dat er eerder zal gesnoeid worden in het bevolkingsaantal! ik ben er van overtuigd dat we nog dingen te zien gaan krijgen (rampen, oorlog omtrent voedselschaarte, water, uitputting energiebronnen) misschien niet in de directe omgeving maar toch!Marjanne schreef: Dit topic heet´het einde van de wereld´. Maar in alle posts heeft iedereen het over het einde der mensheid... 8-[
Het is mij zeker dat we over 250 jaar lang niet meer met ..., wat is het inmiddels..., 6,3 miljard mensen zijn. Maar de wereld houdt het, schat ik, nog wel een paar miljard vol.![]()
Dan wil ik je bij deze aanraden toch eens naar de film 'an inconvienient truth' te kijken ivm CO2 waarden! Erg geloofwaardig en bovendien gestaafd met een hele boel onderzoeken! Het klopt wel dat de natuur de meeste CO2 bronnen bevat, maar ze kan deze verwerken! Door het toedoen van onze industrie echter is er een overmaat, deze druppel kan de emmer doen overlopen! Ik zeg niet dat het zal gebeuren, maar er is een kans! En dan is er nog de theorie over de permafrostbodem-CO2 relatie, maar daarvoor moet je de film maar eens bekijken. Tis een heel verhaal!Wilcof schreef: Ja, ik vind het CO2 verhaal ook n beetje overtrokken. Dat de CO2 concentratie toeneemt is een feit, daar zal ik niet omheen praten. Maar dat het allemaal door ons komt, ik weet t niet. Ik vind het wat kort door de bocht. De natuur heeft namelijk ook veel CO2 bronnen, die 95% geloof ik wel.
Wij mensen denken dat we alles kunnen tegenhouden en beinvloeden, maar met het weer is dat dus niet zo. Orkanen bleken in t verleden nauwelijks te beinvloeden door de mens. Geldt ook voor vorst e.d.
De CO2 concentratie in de atmosfeer is aan het stijgen, dat staat vast. Dat is niet het grootste probleem (in het laatste dinosauriertijdperk was de CO2 concentratie veel hoger dan nu, door alle rottende planten e.d.).Iedere grafiekje dat Al Goore toont is gemanipuleerd (ik bedoel de Y-as vertrek niet van 0 maar van 380 ppm ofzo zodat de stijging de laatste jaren bijna verdubbelt lijkt).
snoeien in het bevolkingsaantal? nou, dat zal nog niet zo snel gebeuren. Volgens vele wikundige modellen zal de menselijke bevolkingaangroei stagneren rond de 9 minjard. nog een kleine 2 a 3 miljard te gaan dus. De grootste problemen daarbij zouden huisvesting en voedselvoorziening worden. Vooral omdat de armste landen, de grootste bevolking zullen vertegenwoordigen.Maar ik denk zelfs dat er eerder zal gesnoeid worden in het bevolkingsaantal!
Ik ben ervan overtuigd dat de CO2 concentraties stijgen en dit ontken ik hier ook niet. Er wordt enkel 'misbruik' gemaakt van de waarden, en men laat denken dat de CO2 hier aan het verdubbelen/drievoudigen is terwijl het maar zeer langzaampjes aan stijgt. Desalniettemin is dit geen reden om het probleem niet aan te pakken want er is een probleem en daar is iedereen van overtuigd. Alleen is de vraag in welke mate het (nog wel) mogelijk is daar iets aan te doen. De mens staat altijd (of vaak?) machteloos tegen de natuur, misschien is dit probleem ook zulk geval.De CO2 concentratie in de atmosfeer is aan het stijgen, dat staat vast. Dat is niet het grootste probleem (in het laatste dinosauriertijdperk was de CO2 concentratie veel hoger dan nu, door alle rottende planten e.d.).Iedere grafiekje dat Al Goore toont is gemanipuleerd (ik bedoel de Y-as vertrek niet van 0 maar van 380 ppm ofzo zodat de stijging de laatste jaren bijna verdubbelt lijkt).