Wanneer je nu een kolom hebt, gevuld met ringetjes, dan is dat volgens mij maar 1 schotel.
Dit ben ik toch niet helemaal met je eens. Een hoeveelheid ringen (of ander soort pakkingslichamen) is equivalent voor een aantal schotels.
Het is niet zo dat je een hoeveelheid ringen kan zien als 1 schotel, dat zou volgens jou theorie betekenen dat je bij een met ringen gevulde kolom je destillaat van gelijke samenstelling is als dat het is op schotel 1 van je schotelkolom..... ik denk het niet...
Even terug naar de originele vraag:
Ik ga er nu van uit dat het gaat om een batch. Dus je hebt een kolf met vloeistof die je wilt destilleren. Je voert niet constant nieuwe voeding aan je kolf toe.
Uiteindelijk zal je dan aan je top zien dat je temperatuur verandert. Als je maar lang genoeg doorgaat. Immers, de samenstelling van je top product verandert dan, en daarmee de temperatuur (ander kookpunt)
Je kan dus een verband zien tussen je beginhoeveelheid (en samenstelling) en de hoeveelheid topproduct (en samenstelling), met de bijbehorende toptemperatuur.
Groeten
Luchtsplitser