Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Re

Juist...

Ik geloof niet in reincarnatie omdat ik bang ben voor de dood.

Even denken, waarom dan wel?

Door in reincarnatie te geloven, geloof ik meer in mezelf. Ik heb een doel, of meerdere doelen in meerdere levens, die ik wil bereiken. Ik wil vechten, en groter groeien... wacht even dat is het punt eigenlijk helemaal niet. Het punt is, wij zijn materie en uhm energie en... dingen. Die, als we doodgaan, terug keren naar de aarde. Waar iets nieuws uit groeit. Kringloop, kijk maar naar de natuur, naar onze aarde, bomen gaan dood en worden helemaal gerecycled enzo. Dan vind ik het logisch dat er iets soortgelijks met onze zielen gebeurt. Gewoon een soort recycling. Misschien was ik in mijn vorige leven boom *grijns* maar wat ik wil zeggen, wie zegt dat dat niet zo is? =D yay

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Gebruikersavatar
jeroentje
Artikelen: 0
Berichten: 352
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 01:09

Re: Re

dreamz schreef:gewoon een simpele vraag om even over na te denken

waarom geloven mensen in reïncarnatie?
Om het leven een doel te geven.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: Re

Jeroentje schreef:
dreamz schreef:gewoon een simpele vraag om even over na te denken

waarom geloven mensen in reïncarnatie?
Om het leven een doel te geven.
Of nog rationeler: omdat er aanwijzingen zijn dat het plaatsvindt (onverklaarbare gevallen van mensen die zich vorige levens herrinneren(zonder hypnose), welke gedetailleerd overeen blijken te komen met de werkelijke levensloop van een voor hen totaal onbekende persoon)
lobry018
Artikelen: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 18:52

Re: Re

idd, reincarnatie is degelijk logisch , ik bedoel ...... wat heeft het voor nut om iets te doen voor de wereld / mensheid als je later er toch geen profeit van hebt ??? je denkt dan toch alleen aan je zelf

maar via reincarnatie, heb je meer doelen in je leven, en je bent minder bang voor de dood ... bang ben je altijd want dat is logisch en natuurlijk

en gerecyclede mensen klinkt idd logisch

je hebt angsten bijv. hoogte vrees , want misschien ben je in je vorige leven gevallen van een toren ofzo , dus het verhoogt het overlevings kans

en even terug naar het Christendom , en kan best kloppen dat het eerst reincarnatie was, maar door het doorvertellen van verhalen vervormd het altijd , dus misschien is Jezus niet "opgestaan" van zijn graf maar is weer opnieuw geboren .

maar er zit meestal 50 jaar tussen twee levens, hoe zou je dat kunnen verklaren ?? verwerking van dingen ? Korte "hemel" pauze ? 8) ?

stel je eens voor als het Christendom nu geen hemel meer kent maar reincarnatie , ik denk dat de zorg voor de mensheid / aarde dan flink wordt verhoogt , en mensen denken niet meer , ach boeie , ik ga toch naar God en krijg 13251 vrouwen, en als de wereld vergaat doet GOd er toch iets aan :shock:

het is zeer jammer dat het verhaal / "bijbel" is vervormd ( als dat waar is )

gr fab
Gebruikersavatar
Wezel
Artikelen: 0
Berichten: 218
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 13:14

Re: Re

idd, reincarnatie is degelijk logisch , ik bedoel ...... wat heeft het voor nut om iets te doen voor de wereld / mensheid als je later er toch geen profeit van hebt ??? je denkt dan toch alleen aan je zelf
Als er geen reïncarnatie is, heb je zelf inderdaad niet veel profijt als je iets doet voor de mensheid, je nageslacht heeft dit eventueel wel. Maar dit wil toch niet zeggen dat reïncarnatie per se hoeft te bestaan?

Ergens geloof ik dat er nog iets komt na dit leven, vooral omdat ik dat wil, denk ik. Ik denk dan niet meteen aan reïncarnatie, als sluit ik dat niet uit.
Gebruikersavatar
jeroentje
Artikelen: 0
Berichten: 352
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 01:09

Re: Re

p schreef:
Jeroentje schreef:
dreamz schreef:gewoon een simpele vraag om even over na te denken

waarom geloven mensen in reïncarnatie?
Om het leven een doel te geven.
Of nog rationeler: omdat er aanwijzingen zijn dat het plaatsvindt (onverklaarbare gevallen van mensen die zich vorige levens herrinneren(zonder hypnose), welke gedetailleerd overeen blijken te komen met de werkelijke levensloop van een voor hen totaal onbekende persoon)
Ik heb ooit eens vreemde dingen meegemaakt die met reïncarnatie te maken hebben. Een paar jaar terug zat ik met mijn huisgenoot lekker in de tuin wat te kletsen. Ik was erg ontspannen; opeens veranderde haar uiterlijk. Ze kreeg blonde staartjes en deed voor mij erg Noors aan. Een erg vreemde gewaarwording terwijl ik niet onder invloed was van een drug of alcohol.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck
lobry018
Artikelen: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 18:52

Re: Re

hehe vaag ,

maar zon regressie kost 70 euro , ben niet rijk dus ik moet even wachten

ik wil het 100% zelf zien, ik ben nu nog jong en dus niet heel veel meegemaakt dus dan kan ik het een beetje uitzoeken of het nou waar is, mijn vaders vriendin heeft het zon regressie genomen

ze zat in de oorlog in frankrijk , tijdens de revolutie , ze stierf door een bajonet in haar buik, :shock: lijkt me best eng omdat te zien

maar tijdens zon regressie ben je nog gewoon bewust zeg maar, je kan er dus zo mee kappen , gelukkig ;) want ik hoef een onthoofding bij mezelf niet ( nog een keer ) mee te maken :wink:

fab

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: Re

Ik heb ooit eens vreemde dingen meegemaakt die met reïncarnatie te maken hebben. Een paar jaar terug zat ik met mijn huisgenoot lekker in de tuin wat te kletsen. Ik was erg ontspannen; opeens veranderde haar uiterlijk. Ze kreeg blonde staartjes en deed voor mij erg Noors aan. Een erg vreemde gewaarwording terwijl ik niet onder invloed was van een drug of alcohol.


Ik ken op een ander forum iemand die soortgelijk ervaringen beweert te hebben gehad. Alleen betreft het hier een UFO/alien forum. Het ging in ieder geval over 'shapeshiften'. (en laten we wel wezen, als reincarnatie bestaat en die ziel oneindig is, dat kun je concluderen dat alle zielen niet origineren op aarde en dus alien zijn).

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!