Puzzel Puzzels
woelen
Artikelen: 0

Re: Gevaren van zelf bommen maken

Inderdaad, hier kan ik meegaan met phj. Je hoeft geen jaren te wachten. Belangrijker is dat je weet wat je doet en dat je ook nadenkt over wat eventueel mis zou kunnen gaan en wat je gaat doen in zo'n geval. Laat je niet verrassen.

:oops: De godin van de chemie is heel mooi, maar zij kan ook flink van zich afbijten en dat doet au!

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Sabje

Gelukkig lopen op het VWO niet van die nietsnutten die alleen bommen willen maken. Mensen die wel graag bommen willen maken vanwege de stoerigheid zijn meestal van een lager niveau, en hebben dus minder kennis, dus kunnen ze geen bommen maken, behalve van die dingen zoals de croftybom of vuurwerk mixen, maar dat is al minder gevaarlijk dan gun cotton of lachas als zuurstofvervanger gebruiken bij een verbranding enzovoort
Mooi gesproken, maar ik zal je tegenspreken :oops: ...

Ik zit op het VWO en kennis en stoer willen doen levert een gevaarlijke combi op ..

IDD .. je hebt dus mensen bij ons in de klas die gun cotton maken en zelf lachgas maken (ze hebben zelfs hun PWS erover ..) en ook natuurlijk de wel bekende croftybommen.

Dat is in principe nog niet erg, alleen delen ze de resten uit onder andere mensen die helemaal geen idee hebben van de gevolgen (vraag mezelf nu erg af wat ze bij ons op school doen ....)

Dus die nietsnutten lopen er wel rond ....
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Rickkie

Leve de natuurlijke selectie! Over pakweg honderd jaar heb je daar (
Dus die nietsnutten lopen er wel rond ....
) helemaal geen last meer van ...
tequila boy

bedoel je jezelf daar ook mee dan? ;) 8-[ :oops:
SIS

Gelukkig worden van dit soort mensen nu gestraft...

Werkstraf jongens voor croftybom

ARNHEM - Twee jongens van 14 en 15 jaar die op 15 december in Nijmegen een moeder en een kind hebben verwond met een croftybom, zijn vrijdag door de kinderrechter in Arnhem veroordeeld tot werkstraffen en een leerstraf.

Een jongen kreeg een werkstraf van 60 uur, de ander een gecombineerde werk- en leerstraf van ook 60 uur.

Als een croftybom explodeert, vliegt agressieve vloeistof in het rond. De moeder en haar kind liepen net langs de bom toen deze afging en werden besproeid met de vloeistof. Zij liepen brandwonden op. De jongens moeten een schadevergoeding van 262 euro betalen.

30-03-07 15:07

mrdrokz

hmm ik ken de croftybom (te) goed, ben er ook (te) vaak mee bezig geweest, ik heb het allang gehad met die dingen, maar gewoon uit menselijk oogpunt, je gooit zo'n ding toch gewoon niet in een bus?, ik bedoel dat je dat in je hoofd haalt, is gewoon te leip voor woorden.

Toen ik croftybommen maken, long time ago, deed ik dat gewoon ergens ver weg van mens en dier, niet om mezelf schoon te praten(voor 2 dagen geschorst van school, FANTASTISCH! :oops: ) naja niet zo fantastisch maar om het idee, maar er zijn toch zoveel betere dingen in het leven dan croftybommen toch? en daar wil ik bij zeggen dat als je natriumhydroxide(crofty, kruidvat,plus, etcetera) uit de schappen haalt haal dan ook zwavelzuur uit de schappen, als je gek genoeg bent om croftybommen gewoon overal heengooit dan ben je ook gek genoeg om zwavelzuur overal heen te gooien.

ik wil trouwens ook even zeggen dat ik ook enkele site's ben tegen gekomen waar ik behoorlijk om moest lachen, even serieus, ben de link even kwijt maar een croftybom een soort kleine atoombom? Als iemand me ooit die link kan sturen zou ik dat zeer op prijs stellen, ik wil het graag nog een keer teruglezen.

Ja voorlichting geven op scholen vind ik goed idee, ik heb mijn broertje trouwens al voorgelicht(is 11 en is te leip voor woorden:P)maar je moet het zo zien, je moet ergens beginnen.

Gr.Ernst aka MrDrokz(chemieforum) aka omgwtfbbq(chemixtry)

ps. tsja ik heb op chemixtry een half jaar geleden een enigzins foute entree gemaakt, ik ben bekeert

geen voet tussen de deur steken 8-[
radioactive

Misschien een beetje laat maar hier is die link: http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?...%20brugge&st=25
Mini-gabber

om een crofty bom te maken heb je als klein pubertej geen reactievergelijkingen enzo nodig, wat je dan nodig hebt is een uitleg in stappen hoe je er een in elkaar flanst. wikipedia zegt idd al genoeg:

[knip door Beryllium]

alles wat een klein opdondertje hoeft te doen is dit dus.

[!] [!]

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: ook al is de info nog zo ontzettend eenvoudig op internet te vinden, als Chemieforum.nl willen we geen dienst doen als database voor dit voorschrift. Verwijderd.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
citrobacter

woelen schreef:

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet verkeerd zou zijn, als Crofty nu voor een tijdje even niet verkocht wordt aan jongelui. Die andere gootsteenontstoppers kunnen gewoon beschikbaar blijven. Uiteraard kun je daar ook vervelende dingen mee doen, maar dat kan ook met een fles chloorbleekmiddel en heel veel andere stoffen. Gewoon Crofty-verkoop beperken, totdat de hype weer over is.
Je kan moeilijk een merk van de markt halen omdat zulke zaken gebeuren, dit vind ik alles behalve een fatsoenlijke maatregel! bellemmering van de vrije markt economie omdat jongeren het toevallig nu op dat product gemunt hebben. Voor hetzelfde geld typen ze 'AP' in google in , gaan ze na de drogist voor [knip] en maken ze ook een lekker bommetje! Dit pakt men beter aan door bijvoorbeeld 'het idéé van kruidvat' niet aan minderjarigen te verkopen! Voor wat hebben zij immers ontstopper nodig! Daarvoor hoef jeh het product niet van de markt te halen! Een volwassene met een greintje verstand gaat zich niet met zulke futiliteiten bezighouden!

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Jorim: Ook al is de info nog zo ontzettend eenvoudig op internet te vinden, als Chemieforum.nl willen we geen dienst doen als database voor dit voorschrift. Verwijderd.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
Beryllium

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>

OK, mag ik even de aandacht?

De voorgaande 2 posts zijn door mods gecensureerd omdat we duidelijk willen maken dat we GEEN voorschriften of delen daarvan online zetten, ook al weet elke kleuter van 5 hoe je een bepaalde bom zou moeten maken.

Houd dit topic alleen gericht op de discussie. Als er nog een keer een (deel van een) voorschrift, of directe link daarheen, gepost wordt gaat hier een slotje op.

</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
BramV_CF

ik vind het vreemd om dat soort dingen te verbieden, je moet je kind toch kunnen vragen om wat spullen in de winkel te gaan halen, dat daar geen sigaretten en drank bij horen is duidelijk, maar consumptie daarvan is door mensen onder de 16 ook verboden, gebruik van onsttopper niet
Fuzzwood

Ik vind idd dat die grens dan bij schoonmaakproducten moet worden gelegd. Kun je zoon/dochterlief nog steeds voor een brood en een pak suiker op pad sturen Afbeelding
mrdrokz

Met s****r kun je ook bommen maken :P

naja hulpstof dan maar oke Afbeelding
woelen

Wat voegt dit laatste bericht toe aan de discussie :x ?? Je kunt van heel veel dingen wel iets bom-achtigs maken.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

koekjesbrein

ik was vandaag met 2 jongens die ik kende en men vrindin naar een plek geweest en en van hen hat zon crofty bom afgevuurt maar volgens hem was het mislukt hij ging er met een stok in porren men vrindin zijden dat dat niet slim was maar hij ging gewoon door toen was er een harde knal en heel veel rook het raakte hem hij hat veel pijn aan zijn ogen (hij kon eerst niets meer zien maar dat ging gelukkig snel over) en over de rest van zijn lichaam hij is naar huis gegaan en heeft het tegen zijn vader vertelt hij is nu naar de dokter maar ik weet nog niet hoe het verder met hem gaat ik hoop goed mijn tip: nooit een croftybom afvuren levensgevaarlijk Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📰 Wetenschappelijk Nieuws”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!