dames, heren,
Ik loop al een tijdje rond met het idee om eens wat te gaan experimenteren met het zelf stoken van (sterke) drank. Ik weet dat het in scandinavische landen vrij gebruikelijk is dat zelf te doen, en ik wil eens kijken of er acceptabele resultaten te behalen zijn. Ik heb met name vragen over het destilleerproces. Het is me inmiddels zo'n beetje duidelijk wat ik ervoor nodig heb, maar waar koop ik in vredesnaam een destilleerkolf of -kolom en statieven? Hoe meet ik het alcoholpercentage etc etc. En ook natuurlijk: Is het toegestaan? Ik kan me voorstellen dat de staat het niet leuk vind accijnzen mis te lopen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Puzzels