Ik merk op dat jij volledig linkshandig bent?klazon schreef:Ben zelf linkshandig, en wat betreft ruimtelijk inzicht en aanleg voor technische vakken klopt het bij mij wel. Hoewel je natuurlijk moet oppassen om niet te generaliseren.
Soms kom je wel eens frappante dingen tegen. Ik heb eens met 7 man in een brainstormsessie gezeten om een gemixt technisch/softwareprobleem op te lossen. Bleek dat we alle 7 linkshandig waren.
Verder denkt de handel dat linkshandigen rijker zijn. Probeer maar eens een linkshandige schaar te kopen en vraag dan naar de prijs.....![]()
Geen idee.Ik had eens van mijn leraar op de middelbare school gehoord dat ze vroeger verplicht rechtshandig moesten zijn op school. Linkshandigen moesten hun linkerhand op hun rug houden en verplicht met rechts schrijven. Waaruit zou dat komen?
Code: Selecteer alles
De linker hersenhelft is meestal dominant. In verband met de kruisingen is het dus niet zo vreemd dat meer dan 90% van alle mensen rechtshandig is. Als iemand linkshandig is, moet de rechterhelft wel het meest ontwikkeld zijn. Als heel wat geleerden hebben gevochten over de vraag of lefties nou creatiever zijn of niet. Hoe dan ook, je bevindt je als linkshandige in goed gezelschap:
zowel Leonardo da Vinci als Michelangelo gebruikten hun linkerhand. De componist Beethoven was linkshandig, net als Kurt Cobain en Paul McCartney. Wat wetenschap betreft kun je Benjamin Franklin, Isaac Newton, en Albert Einstein noemen. En in de filmwereld: Tom Cruise, Keanu Reeves en zelfs muppet-man Jim Henson.Ik snap niet wat ze met draairichting bedoelen??? Waar moet je dan precies kijken.. ik wil kijken wat er bij mij uit komtJe schijnt aan de draairichting van je haarkruin ook linkshandigheid te kunnen herkennen. Het zit dus al in de vroegste aanleg.