Dat je auto zuiniger wordt komt doordat aceton de oppervlaktespanning van de benzine/ diesel verlaagt. Hierdoor neemt de vluchtigheid van de brandstof toe en verdampt het dus beter, waardoor er een volledigere verbranding kan plaatsvinden 8-[Napoleon1981 schreef: Ik geloof er ook niks van. Waarom zou je auto dan zuiniger zijn? Ik weet zeker dat aceton het rendement van je motor niet verhoogt met 10%. Verder betwijvel ik ook of 0,15% aceton de energie hoeveelheid vertegenwoordig van die 10% diesel. Lijkt mij een broodje aap verhaal, anders had inderdaad shell het ook al langal toegevoegd en geroepen van kijk onze diesel bevat 10% meer energie.
Wat wel werkt is slaolie![]()
Als je op google 'aceton benzine diesel' of iets dergelijks intypt, is deze site de eerste hit, dus 't is logisch dat iedereen die iets over aceton in de brandstof wil weten als eerst op deze site kijkt. Vandaar waarschijnlijk de vele hitsG.i.B. schreef: Hoe kan het dat dit topic al meer dan 5000 keer gelezen is ??
KLOPT VOLGENS MIJ NIETS VAN !!!!!!!!!
...en waarom wordt aceton dan wel in plastic verpakt? En tast benzine plastic nÃet aan dan? Ik vraag maar... Volgens mij tast benzine plastic namelijk net zo goed aan. Kun je zelf thuis gemakkelijk uittesten, dan zul je het snel zien.opajuup schreef: Aceton tast slangen, pakkingen en andere kunststof onderdelen aan.
Ik zal het nooit gebruiken.
géén wetenschappelijke onderbouwing?????? Volgens mij moet u toch even iets beter lezen. De site http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/ legt alles mijns inziens toch redelijk gedetailleerd uit, hoe het scheikundig gezien werkt.Beryllium schreef:Leuk om te lezen, maar zoals zo vaak: geen greintje wetenschappelijke onderbouwing. Ik verdenk de verhalen trouwens van het beschrijven van een placebo-effect.
Totdat er een dubbelblinde vergelijking wordt gemaakt lijkt me dit een broodje aap...
Stiereuitwerpselen. Als je dat wetenschap noemt...Acetone drastically reduces the surface tension. Most fuel molecules are sluggish with respect to their natural frequency. Acetone has an inherent molecular vibration that "stirs up" the fuel molecules, to break the surface tension
Ja, geen wetenschappelijke onderbouwing. Dat wil voor mij zeggen, er is geen dubbelblinde studie gedaan die de effecten ontegenzeggelijk beschrijft. Daarnaast zie ik nergens een verwijzing naar een wetenschappelijke bron.géén wetenschappelijke onderbouwing?????? Volgens mij moet u toch even iets beter lezen. De site http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/ legt alles mijns inziens toch redelijk gedetailleerd uit, hoe het scheikundig gezien werkt.
Beetje mieren******ij als ik het zeggen mag, maargoed.Ja, geen wetenschappelijke onderbouwing. Dat wil voor mij zeggen, er is geen dubbelblinde studie gedaan die de effecten ontegenzeggelijk beschrijft. Daarnaast zie ik nergens een verwijzing naar een wetenschappelijke bron.okedesiree schreef: géén wetenschappelijke onderbouwing?????? Volgens mij moet u toch even iets beter lezen. De site http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/ legt alles mijns inziens toch redelijk gedetailleerd uit, hoe het scheikundig gezien werkt.
Hier heb ik dus een hekel aan: gewoon geen oog hebben voor argumenten maar gewoon iemand direct aanvallenBeetje mieren******ij als ik het zeggen mag, maargoed.
Inderdaad, weer een niet-wetenschappelijke bron.Hier WEL een wetenschappelijke bron (als ie wetenschappelijk genoeg voor je is): http://www.lubedev.com/smartgas/additive.htm