Anonymous schreef:ik denk dat er geen begin was, als er een begin is moet er ook een einde zijn en dan is het begin van het begin het einde , dat sluit de cirkel maar dat zou betekenen dit niet is zoals hhet is. Ik denk ook dat er meer is dan wat wij mensen en gellerden kunnen bevatten, temeer omdat we steeds nieuwe aanvullende ontdekkingen doen , dus we zijn nog lang niet uitgaccumuleerd. En wie zegt dat wij zoals we nu ontwikkeld zijn ,naar zeggen met slechts beperkt hersengebruik van ons potentiel wat ook weer gemetne en bestudeerd is met dat betreffende beperkte gebruik , dus dat zegt al genoeg op zich; wie zegt dat wij daarmee ales zoudenkunnen bevatten?
Dus vind ik dat er in ogenschouw zou moeten worden genomen dat er een heleboel dingen zijn die we niet zien en weten en die misschien minstens zo belangrijk zijn. En wat de wetenschap eigen is , is om iets te abstraheren uit zijn "natuurlijke" omgeving en het dan onderhevig maken aan variabelen ,waar het normaal misschien niet eens aan zou worden blootgesteld.Om dan de werking van iets te bekijken??!! Men kan geen stromend water proberen te begrijpen door het opte vangen in een emmer. Maar goed we moeten het ermee doen.
Ik ben het al met je eerste zin oneens. Waarom zou er automatisch een eind moeten zijn als ergens een begin aan zit?
Ik denk niet dat er iets is wat we niet zouden kunnen bevatten. De hersen inhoud die we niet gebruiken is niet aanwendbaar. Het is meer reserve. Het is niet zo dat je ineens die overige hersenneuronen zou kunnen gebruiken.
Je laatste zin vind ik wel erg oud grieks. De oude grieken vonden dat je geen experimenten mocht uitvoeren, omdat dat het werk van de mensen zou zijn, en niet het werk van de natuur. Dus natuuronderzoek kon alleen via de logica. Ik denk dat dat inmiddels een wat achterhaald concept is.
Los daarvan is het wel licht off-topic.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.