Intelligent design is het (niet meer zo heel) nieuwe jasje waaronder - vooral Amerikaanse - christenen weer proberen creationisme in het lesprogramma te krijgen. Net als met creationisme is intelligent design (ID) al een paar keer in het curriculum opgenomen én er op last van de rechter uit verwijderd; ID is een GELOOF kwestie en op basis van de Amerikaanse grondwet mag dat dus niet op - door de Staat betaalde - scholen "onderwezen" worden. Dit ondanks het feit dat Bush een ID aanhanger is (en diens pas opgestapte adviseur Karl ROve leverde via ID Bush veel stemmers uit christelijke hoek).
De reden dat ik er op dit forum een discussie over wil losmaken is echter een Nederlandse zaak; de EO heeft een BBC serie gekkocht en daar in gesneden, een aflevering over evolutie zelfs geheel geschrapt. Dit is nu precies hét probleem met die hele ID; die weigeren de evolutie theorie te accepteren. MIJN probleem is dat ik het nogal erg vind dat een door ónze staat betaalde organisatie (de EO dus) hier klaarblijkelijk mee weg komt. Ik vraag me ook af in hoeverre onze regering, met daarin twee partijen van christelijke signatuur, hier debet aan is?
Puzzels