Ik heb zelf een kind (eigenlijk van mijn partner) dat één keer een schop van me heeft gehad. Enorm geschrokken en blèère dus. Maar ik betrapte hem toen ik voor de zoveelste keer zag dat hij mijn poezen schopte als ze vlak voor hem langs liepen. Toen ik het eens vlak voor mijn ogen zag gebeuren heb ik direct uitgehaald... Hij heeft het nooit meer gedaan.Nutteloos maar toch ben ik wel geinteresseerd: Wat denken jullie over het uitdelen van een "corrigerende tik" bij kinderen?
Hij was toen 3. nu is hij 9 en zijn ze de beste maatjes.
Mijn partner en ik zijn in principe tegen het slaan van kinderen. Wij denken dat een ouder mans genoeg is (behoort te zijn) om op psychologische wijze kinderen te corrigeren.
Overigens is er één uitzondering, die ik hierboven al een beetje heb beschreven: als een kind mij slaat, haal ik direct uit en mep terug.
En tja..., als je aan mijn katten komt...
Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken. Maar het is wellicht te nuttig voor dit topic en moeten we een nieuw openen...
Edit: na nalezen van bovenstaande besefte ik de noodzaak om te melden dat mijn kind enorm schrok en blèèrde..., niet ik...
Puzzels