JFeenstra schreef: 8.55 ik kom aan op de TUe (er is nog niemand op de afdeling)
9.05 email en koffie
[...]
9.30 koffie
[...]
10.00 koffie
10.30 koffie pauze met de afdeling (de meeste komen net binnen)
12.20 lunch
13.00 koffie
Wordt er nog gewerkt daar?
Ik heb een wat anders dan anders werkdagje op m'n stageplek. Ik moet zelf monsters nemen in de fabriek, daarnaast sta ik veel met operators te praten in de fabriek over het process, de instelling, huidige problemen, etc..
Globaal kom ik om een uur of 8:00 a 9:00 aan.
Eerst even mail checken en reageren, even op het forum kijken.
's Morgens een paar monsters trekken in de fabriek, duurt vaak langer dan ik wil. Praatje hier praatje daar.
12:00 lunch, zo'n beetje het enige wat altijd op dezelfde tijd gebeurt.
Na de lunch monsters verwerken en als het kan nog wat monsters nemen.
Rond een uur of 16:30 a 17:00 naar huis.
Maar het kan ook allemaal wat anders lopen, vanmorgen zaten we weer te praten met een vertegenwoordiger van een autoclean testfiltertje dat momenteel in de fabriek staat. Ben je zo weer je halve ochtend aan kwijt.
Soms stap ik 's morgens met een paar monsters in het busje naar een andere locatie waar ze een 'iets' groter lab hebben, dan ziet de dag er weer heel anders uit.
Ze zijn hier niet echt ingesteld op een laborant, ik moets zelf eerst iets van een mini lab maken voordat ik aan de gang kon. Voordeel is wel dat ik gloednieuw apparatuur heb. Nadeel is dat ik niet echt veel heb. Ook moets ik hier en daar nog zelf de monsterkranen op de leidingen sleutelen omdat ze gewoon niet aanwezig zijn. Denk je even monsters te nemen, sta je eerst een half uur leidingwerk te fitten..