Puzzel Puzzels
Jantine_CF
Artikelen: 0
Berichten: 485
Lid geworden op: wo 04 feb 2004, 08:31

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

6.15 wekker nr. 1 gaat (lamp)

6.20 wekker nr. 2 gaat (radio)

6.30 wekker nr. 3 gaat (echte wekker)

6.40 ik sta op

7.15 de deur uit

7.40 wouter (the storm) ophalen

8.05 weer net ietsje te laat op ECN, eerst maar even thee drinken en bijkomen

16.30 naar huis

17.30 eten

19.00 naar de paarden

22.00 weer thuis

22.30 computeren

23.00 slapen

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

JohnDo
Artikelen: 0
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 08:54

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

Om 6:30 gaat de eerste wekker (gelijk uit)

6:31 gaat de mobiel wekker van mijn vrouw (gelijk uit en reset naar...)

6:45 gaat die weer af , tv aan en wakker worden tot 7:00.

7:20 gaat ieder naar zijn/haar werk.

7:40 aangekomen op mijn werk en eerst een heerlijk bakje koffie en een sigaret

vervolgens op resp

10:30 / 12:00 en 15:30 koffie / lunch / koffie break

16:00 naar huis

17:00 eten voorbereiden

18:00 - 21:00 computeren, klussen, etc

21:30 samen de hond uitlaten

23:00 naar bed

regelmatig pas om 01:00 licht uit en slapen
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Jurn
Artikelen: 0
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 21 aug 2011, 17:39

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

Jantine schreef: 6.15 wekker nr. 1 gaat (lamp)

6.20 wekker nr. 2 gaat (radio)

6.30 wekker nr. 3 gaat (echte wekker)
Kan je niet wakker worden Jantine :D ik ken het probleem

7.00 wekker gaat (herhaald iedere 5 minuten)

tot 7.45 ontbijten en aankleden

8.00 de deur uit naar school fietsen

van 8.20 tot 15.00 lessen volgen

13.00 uur Lunch

15.00 naar huis fietsen

15.30 Huiswerk maken en computeren (dat doe ik tegelijk :) )

18.00 uur diner

20.30 Wat TV kijken

22.30 Naar mijn nest om te pitten want het is weer vroeg dag
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
JeroenCV
Artikelen: 0
Berichten: 1.153
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 11:32

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

diner jij niet Jurn?
Caesium
Artikelen: 0
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 31 mar 2004, 22:00

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

diner jij niet Jurn?
Tja dat is weer een voordeel van machine's... :) :D
Gebruikersavatar
Jurn
Artikelen: 0
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 21 aug 2011, 17:39

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

Ik heb het bijgewerkt :D
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
dekeijzer
Artikelen: 0
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 21:37

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

Mijn dag is toch iets relaxter lijkt mij zo:

7:20 mobieltje begint rustig met Where is the love

7:30 Mobieltje gaat opnieuw, ik stap uit bed, pak tas in en doe m`n haar (its needed)

8:00 buiten wachten op andere mensen om mee te fietsen

8:30 school begint, altijd minstens 1 uur in de aula pokeren (lang leve het studiehuis)

15:00 weer thuis, ff computeren

16:00 ff uurtje huiswerk maken, leren, duurt meestal eigenlijk maar 30 minuten :D

17:00 eten en daarna zie ik wel, meestal combinatie van TV kijken en computeren... behalve dinsdag en woensdag, dan van 21:30 tot 22:00 judo

22:30 naar bed, meestal nog uurtje tv kijken en daarna pitten
Chris65
Artikelen: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: di 01 dec 2009, 12:27

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

Er zijn ook mensen die naast hun leven op school nog moeten werken en die hebben het wel druk dus:

maandag van 7.00 tot 18.00 school incl. reistijd, eten, gelukkig geen werk die dag.

dinsdag 7.00 tot 17.00 school incl. reistijd, daarna eten, muziek maken!!

woensdag 7.30 tot 18.15 werken incl. reistijd,

donderdag 7.00 tot 15.00 school incl. reistijd, 17.00 werken tot 20.00

vrijdag 7.00 tot 14.00 school incl. reistijd, werken van 17.00 tot 21.00, daarna cafe

zaterdag 7.30 tot 18.45 werken, daarna uit

zondag RUST! of zoals nu oppassen op men neefjes :P

hmm heb wel wat vrije tijd dus zo te zien maarja moet ook nog rusten
Doctor T
Artikelen: 0
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 14 okt 2005, 10:24

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

5:55 Mijn horloge gaat af (geen wekker en mijn mobiel maakt een ontzettende herrie)

6:00 (hopelijk) Mijn bed uit

6:17 Het huis uit

6:27 Vertrek met bus naar stage

7:02 Aankomst op busstation

7:07 Vertrek met andere bus

7:50 Aankomst bij stage

8:00 Begin stage

16:30 Einde stage

16:44 Wachten op bus

16:49 Vloeken op bus die te laat is

16:50 Vertrek met bus

17:28 Net op tij op busstation om bus weg te zien rijden

17:41 Vertrek met bus naar huis

18:15 Aankomst thuis

18:20 Eten

19:00 Meestal stop ik een DVD van een tv-serie in de speler voor een uurtje lol

20:30 Kijken of er nog iets leuks komt op tv. Tussen...

21:30 en 23:00 Vermoeid mijn bed in klimmen

Vier of vijf dagen per week, afhankelijk of ik vrijdags vrij heb of niet. :D
JFeenstra
Artikelen: 0
Berichten: 173
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 12:57

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

6.30 ik wordt wakker en staar naar het plafond

6.50 wekker gaat af, ik strompel naar de douche

7.10 koffie

7.15 ontbijt en ochtend journaal

7.49 intercity naar roosendaal

8.23 intercity hertogenbosch-eindhoven

8.55 ik kom aan op de TUe (er is nog niemand op de afdeling)

9.05 email en koffie

9.15 hé er komt daadwerkelijk iemand werken behalve ik vandaag.

9.30 koffie

9.45 mijn stage begeleidster is er.

10.00 koffie

10.30 koffie pauze met de afdeling (de meeste komen net binnen)

12.20 lunch

13.00 koffie

17.00 op weg naar huis

18.30 thuis aan gekomen wacht er of een afwas of er zijn nog geen boodschappen

18.30-19.30 eerst even chillen

19.30 koken

20.00 avond eten

20.20 koffie

20.30-23.00 what ever there is to do.

23.00 vanuit bed labtoppen lezen tv kijken en naar het plafond staren.

01.00 wensen dat het weer vrijdag was (stappen!!) en proberen te slapen.
klein is fijn
Artikelen: 0
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 02 okt 2006, 13:49

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

JFeenstra schreef: 8.55 ik kom aan op de TUe (er is nog niemand op de afdeling)

9.05 email en koffie

[...]

9.30 koffie

[...]

10.00 koffie

10.30 koffie pauze met de afdeling (de meeste komen net binnen)

12.20 lunch

13.00 koffie
Wordt er nog gewerkt daar? :twisted:

Ik heb een wat anders dan anders werkdagje op m'n stageplek. Ik moet zelf monsters nemen in de fabriek, daarnaast sta ik veel met operators te praten in de fabriek over het process, de instelling, huidige problemen, etc..

Globaal kom ik om een uur of 8:00 a 9:00 aan.

Eerst even mail checken en reageren, even op het forum kijken.

's Morgens een paar monsters trekken in de fabriek, duurt vaak langer dan ik wil. Praatje hier praatje daar.

12:00 lunch, zo'n beetje het enige wat altijd op dezelfde tijd gebeurt.

Na de lunch monsters verwerken en als het kan nog wat monsters nemen.

Rond een uur of 16:30 a 17:00 naar huis.

Maar het kan ook allemaal wat anders lopen, vanmorgen zaten we weer te praten met een vertegenwoordiger van een autoclean testfiltertje dat momenteel in de fabriek staat. Ben je zo weer je halve ochtend aan kwijt.

Soms stap ik 's morgens met een paar monsters in het busje naar een andere locatie waar ze een 'iets' groter lab hebben, dan ziet de dag er weer heel anders uit.

Ze zijn hier niet echt ingesteld op een laborant, ik moets zelf eerst iets van een mini lab maken voordat ik aan de gang kon. Voordeel is wel dat ik gloednieuw apparatuur heb. Nadeel is dat ik niet echt veel heb. Ook moets ik hier en daar nog zelf de monsterkranen op de leidingen sleutelen omdat ze gewoon niet aanwezig zijn. Denk je even monsters te nemen, sta je eerst een half uur leidingwerk te fitten..
sarin
Artikelen: 0
Berichten: 32
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 16:20

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

Ik sta door de weeks om een uur of 6 op, een bakkie koffie en een sigaret (het ontbijt van een kampioen :D )

Tegen 7 uur van huis om de trein van 7:20 te pakken richting groningen, overstappen op de bus richting m'n stageplaats bij TNO.

Dan groet ik de mensen die aanwezig zijn, onder het genot van een bakkie ff de bedoelingen v/d dag doornemen.

Vervolgens tot een uur of 5 aan de bak (af en toe een pauze... want er moet natuurlijk wel ff een bakkie en een peuk worden gedaan).

Vervolgens weer naar huis, waar ik meestal tegen een uur of 18:15 ben, en dan afhankelijk van de dag, nog vergaderen met de raad, of met m'n collega barkeepers over het nieuwe werkrooster.

En anders gewoon lekker hangen voor de buis of het internet.

Vrijdag (en soms zaterdag) s'nachts de dorstige kelen van de stappers, van een drankje voorzien (en soms mijn eigen keel ook uiteraard) :P

De rest van het weekend een beetje bijkomen en uitrusten, zondag is standaard vis eten en daarna films kijken met vrienden, met om de 2 weken een murphy's quiz bij ons in de kroeg.

Dan weer op tijd op bed, want maandagochtend de wekker weer pijnlijk vroeg af en het hele ritueel herhaalt zich weer.
JFeenstra
Artikelen: 0
Berichten: 173
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 12:57

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

klein is fijn schreef:
JFeenstra schreef: 8.55 ik kom aan op de TUe (er is nog niemand op de afdeling)

9.05 email en koffie

[...]

9.30 koffie

[...]

10.00 koffie

10.30 koffie pauze met de afdeling (de meeste komen net binnen)

12.20 lunch

13.00 koffie
Wordt er nog gewerkt daar? :twisted:
Wij werken ook op zaterdag en zondag en hebben alleen kerstvakantie + verplichte cao dagen
Gebruikersavatar
Marjanne
Artikelen: 0
Berichten: 4.771
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 16:45

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

Nou, mijn gemiddelde dag dan ook maar (zonder externe vergaderingen):

06:40 opstaan, katten begroeten, douchen en zo, koffie, sigaretje, krant, ontbijt

07:30 echtgenote wekken

07:55 met mijn R4-tje naar mijn werk

08:30 aankomst op werk, koffie mee en laptop installeren, mail beantwoorden

tot 12:15 werken, af en toe roken

12:15 lunch halen, Chemieforum

12:45 sterke espresso en sigaretje

tot 17:00 werken en af en toe roken

17:00 met mijn R4-tje naar huis in de file

17:45 thuis. Katten en echtgenote (ook thuis van haar werk) begroeten, biertje of wijntje, mail en Chemieforum

18:30 kattenbak schoonmaken, samen afwassen en koken

19:30 eten

20:15 katten en vissen eten geven, koffie, is er wat op TV?

21:00 wijn; de katten vragen aandacht en willen op schoot

24:00 slapen

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Gebruikersavatar
ArcherBarry
Artikelen: 0
Berichten: 5.256
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:18

Re: hoe ziet de dag van een chemicus eruit

korte nachtjes Marjanne,

hmm denk dat ik dat ook wel over me zelf mag zeggen :oops:
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!