Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Iladriel
Artikelen: 0

Re: profielwerkstuk

bedankt voor de tip,

en ik heb ook zitten nadenken over die afzuigen afsluiten.

het afsluiten is vooral om trek te voorkomen, maar als ik hem dicht stop dan komt al het rook eruit en staat alles blauw. ik kan natuurlijk ook gewoon alles aan de buitenkant dicht tapen, dan heb ik ook geen trek en het overschot aan rook kan gewoon weg gaan.

maar dan moet ik volgens mij pas beginnen met meten als alles is uitgereageert, want anders meet ik steeds het 'verse' rook en niet die rook die gaat neerslaan

ads

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Gerard

Nog een een beetje vreemde

koolzuursneeuw in warm water Afbeelding

Een andere opzet, zorg ervoor dat je de bron van de rook kunt afsluiten of afleiden buiten je meetopstelling..

Als je de lichtsensor een vooraf bepaalt nivo bereikt sluit je de bron af en meet hoe lang het duurt tot je terug bent op een vast lager nivo.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Iladriel

het probleem dan is, is dat je het in een cilinder of een soort fles moet doen, en die inhoud is veel kleiner dan een zuurkast, dus je doet de proef dan met minder rook en dan is hij dus minder nauwkeurig
Gerard

Ik zou aan een lange plastic buis met een vulopening aan de zijkant denken en meten in de lengterichting, Bovendien kunt je deze "schudden" of zo om de rook homogeen in de buis te verdelen.

Je rookbron in de zuurkast de buis er dwars doorheen.
Iladriel

dat kan werken ja, maar hoe krijg ik de rook van de bron naar de buis?

een pomp of zoiets kan invloed hebben op de rook (luchtdruk), en ik wil hem zo echt mogelijk testen

een trechter of zoiets boven de bron hangen werkt ook niet altijd, want bij sommige komen er ook vlammen vanaf en dat is niet goed voor de trechter.

wat ik nu ook denk, kunnen de vlammen van sommige bronnen de meting beinvloeden? of moet ik een soort koker voor de lichtsensor doen zodat hij alleen die laser 'ziet'?
Gerard

Laatste vraag: dat is waarom ik aan een plastic buis dacht, met doppen voor de laser en de detector scherm je het omgevinglicht buiten dus ook van vlammen.

Rook aanzuigen met een metalen mondstuk (stofzuigerslang idee) en een een PC ventilator oid ertussen en nog een utlaat in de meetbuis.

Over luchtdruk ed zou ik me voorlopig niet drukmaken er zullen veel meer factoren een rol spelen. Rook is een aerosol waarbij de gevormde grootte van deeltjes niet simpel op reproduceerbare grootte te maken zijn.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Iladriel

ok, het grootste deel snap ik, maar die laatste zin niet.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!