beste mensen
ik heb over 2 weken een project ik wil het over stank houden
en ik ga uitleggen hoe een stinkbom in werking gaat en weet iemand hoe je er een maakt liefst een veilige alvast bedankt
Moderator: Marko
En je houdt je presentatie en de je mede-leerlingen en leraar staan op de gang door het glas naar een steeds bleker wordende presentator te kijken.Met 5 g ijzer(II)sulfide maak je al gauw zo'n litertje waterstofsulfide.
Ik ga er natuurlijk vanuit dat bovengenoemde persoon zo slim is om een trekkast te gebruiken.En je houdt je presentatie en de je mede-leerlingen en leraar staan op de gang door het glas naar een steeds bleker wordende presentator te kijken.FsWd schreef: Met 5 g ijzer(II)sulfide maak je al gauw zo'n litertje waterstofsulfide.
Je zou sowieso iets met geur kunnen doen en dan voor je praktische deel een ester maken. Een ester is het product van een reactie tussen een carbonzuur als azijnzuur en een alcohol zoals ethanol. Met het gegeven voorbeeld kun je lijmgeur maken, met een andere combinatie van carbonzuur en alcohol zijn natuurlijk ook dingen te maken die wel lekker ruiken smile.gif
Als je toch stank erbij wil betrekken: boterzuur laten reageren met ethanol geeft je een ester die naar ananas ruikt, terwijl boterzuur zelf naar zweetvoeten ruikt.
jaIk ga er natuurlijk vanuit dat bovengenoemde persoon zo slim is om een trekkast te gebruiken.Gerard schreef:En je houdt je presentatie en de je mede-leerlingen en leraar staan op de gang door het glas naar een steeds bleker wordende presentator te kijken.FsWd schreef: Met 5 g ijzer(II)sulfide maak je al gauw zo'n litertje waterstofsulfide.