Puzzel Puzzels
Maundu
Artikelen: 0

Re: Nickname

Mijn nick is de naam die ik tijdens mijnstage in Afrika heb gekregen van de lokale bevolking... betekent in het Swahilli: 'he who is always joking around"

Past precies bij me... :D

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

halk

mijn nickname heeft een verhaal

ik speelde een computer spelletje en wou een nieuwe charackter maken en noemde hem HALK. dit bleek een type fout te zijn want het moest HAWK worden

toen heb ik als smoes voor mijn schrijf-fout de volgende redenatie bedacht:

HULK --> heel sterk

HAWK --> behendig en snel

-------------------------------------------+

HALK
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

sensey

Ja mijn nickname...

Mijn Mutti (mijn grootmoeder dus, ni lache :P ) had een hond, die heette sensei/sensey een heel trouwe duitse herder. Heeft toen ik 3 jaar was de hond die mij gebeten had, teruggebeten. Ik weet niet meer of hij mij echt 'gered' heeft, of gewoon wraak is gaan nemen nadat ik weggeraakt was.

Toen ik ongeveer 13 jaar was, hoorde ik dat het niet zo goed ging met hem, hij had kanker in de keel gekregen. Hij blafte altijd graag naast het zwembad, wanneer we erin sprongen dat deed ie al heel z'n leven. Maar nu kwam er na de eerste blaf meteen een gejank van pijn, ik vond het echt erg. Enkele weken erna hebben ze hem laten inslapen.

Die periode ben ik ook zowat begonnen met online te gamen enzo, dus was dat meteen mijn eerste keuze als nick. Maar ik had de naam nooit geschreven gezien, dus koos ik voor de schrijfwijze 'Sensey', later merkte ik dat het eigenlijk Sensei was.

Kheb het maar zo gelaten omdat:

1) Ik heb helemaal geen titel van 'Sensei' want ik ben geen zwarte band in japanse gevechtsporten.

2) Sensey wordt minder gebruikt, dus meer kans dat de nick nog vrij is, maar da's op grote games toch niet het geval.

Dat was het verhaal ongeveer :P
ArcherBarry

sensei is niet alleen de titel voor zwarte band dragers van vechtsporten maar staat voor leeraar/docent in het algemeen.

ikzelf kom aan me naam doordat ik aan handboogschieten doe en me voornaam is Barry. dus ik dacht laat ik ze combineren.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
klein is fijn

Klein is fijn.. Uhm hoe leg ik dit uit.. :-s

Die nick komt van een elektronicaforum waar ik al sinds jaar en dag (meer dan drie jaar) rondloop en modereer. In de elektronica ben ik veel bezig met klein spul, SMD. Mijn kunst is om het zo klein mogelijk te krijgen, weerstanden ter grootte van zandkorrels dus.

Daarnaast hou ik wel van foute dubbelzinnige dingen.

Zelf ben ik bijna 2 meter lang, dus dat werkt ook goed mee. Werkt geweldig tijdens meetings. Klein is fijn? Ow, die lange gozer daar.

En nee, dit heeft echt nul komma nul te maken met kinderen voor kinderen die een liedje hebben dat zo heet.
CaLu_CF

CaLu is afgeleid van Canis Lupus, wat Latijn is voor wolf.

Wolf is mijn achternaam, dus zodoende. Nee CaLu staat

dus niet voor een of andere calciumverbinding in dit geval.

Greetz, CaLu.
sarin

Tja.. waarom sarin??

Een jaar of geleden waren we aan 't online gamen, en ik had nog geen nickname.

Maar ik had regelmatig momenten dat ik zo op dreef was, dat ik iedereen stevig op de zenuwen werkte :P

Niet veel later was er op TV een programma over chemische wapens (dat hele gedoe in Irak was net begonnen), en dat bracht mij op het idee om deze nick aan te nemen, daarbij isopropylfosfonylfluoride klinkt lang niet zo cool hehe ;)

(Geen zorgen het is maar een naam, dergelijke stoffen hebben een interessante chemische werking, maar ik blijf er ver bij uit de buurt.. no way dat ik dat spul zou synthetiseren in m'n huiskamertje).
JFeenstra

Ja waarom JFeenstra,

klinkt heel logisch voorletter en achternaam, komt voort uit het te vaak moeten inloggen op systemen op de universiteit. elke keer dat typen wordt er helemaal gek van. dus toen ik me hier inschreef (gister-7 feb 2008) typte ik bijna automatisch die naam.

op menig ander forum sta ik bekent onder:

Jonson, Janalleman, JohnieJonson en vele andere vormen daarin.
m'loes

Heel gemakkelijk. Mijn echte naam is marloes, maar omdat dat te lang is noemt iedereen me m'loes. :)
pe1pme

Voordat mensen hier hele ranzige dingen gaan denken bij mijn nick.......

Ik ben radiozendamateur (nee, geen piraat.....), nog uit de tijd dat de overheid je een call (roepnaam) toewees als je je examen had gehaald.

pe1 staat voor het land waar je vandaan komt en de catagorie machtiging.

pme wijst naar mij.(maar heeft geen enkele relatie met m'n naam)

Aan deze call ben ik wereldwijd te herkennen door collega zendamateurs en is dus uniek. Je kan hier, als je op de juiste plaats zoekt, ook m'n NAW gegevens op vinden.
Marjanne

Leuk..., ik had vroeger een collega op de TH (TU nu) die dat ook was. Van hem heb ik het hele morse-alfabet geleerd. Hij was helemaal bezeten van zendamateurisme.

Maar ik herinner me dat NL altijd ´PA´ als codering had?
Beryllium

In de vliegerij zijn Nederlandse toestellen met 'PH' gekenmerkt. Zou dat met elkaar te maken hebben?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
pe1pme

Maar ik herinner me dat NL altijd ´PA´ als codering had?

Dat klopt ook......alles wat begint met PA t/m PI komt uit Nederland.

Tot twee jaar terug ofzo kon je aan de suffix (de eerste drie tekens, PE1 in mijn geval) zien om wat voor soort machtiging het ging:b.v. PA3= A-machtiging, PB0= B-machtiging, PE1= C-machtiging en PD0= D-machtiging, PI3,4 of 6 waren Reapeaters en PI9 was een onderwijsmachtiging en zo had je nog een heel rijtje.

Toe werd een call nog gewoon toegewezen door de overheid. Nu mag je er zelf een kiezen, binnen deze reeks uiteraard en zijn er nog maar een paar uitzonderingen. Ook het aantal machtigingen is terug gebracht tot twee: Novice en Full license in het kader van de wereldwijde harmonisatie van telecomregels(ik mag dus u met mijn machtiging in nagenoeg ieder land op de wereld werken!)

In de vliegerij zijn Nederlandse toestellen met 'PH' gekenmerkt. Zou dat met elkaar te maken hebben?

Klopt inderdaad. Deze codering, zij het in een iets andere vorm, wordt eigenlijk bij alle officiele vormen van radiotelecommunicatie gebruikt. PH-xxx zijn vliegtuigen, PCxxx wordt in de scheepvaart gebruikt.
Marjanne

Leerzaam.

Ondanks mijn interesse heb ik het nooit verder geschopt dan verslaafde bakkiegebruiker (base en mobiel op mijn toenmalige Simcaatje 1000).

Welkom op dit mooie Forum, pe1pme. :)

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

EsthersEster

ok, hoe ik op mijn bijnaam ben gekomen?

het is allemaal begonnen toen we met scheikunde een paar maanden geleden begonnen met een paragraaf over esters.

Toen de scheikunde leraar erover begon, keken een paar klasgenoten mijn kant op

En niet veel later begon een vriend van mij gekke grappen te maken over mijn naam (esther)

's ochtends vroeg begon hij dan met: 'Goeiemorgen, Esther zonder h' (slaat nergens op natuurlijk)

gelukkig is een deel van de klas vergeten dat ze ook nog een Esther in de klas hebben, dus van anderen hoef ik geen gekke opmerkingen te horen.

maar verder vond ik EsthersEster wel leuk klinken

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!