Puzzel Puzzels
Don Carbazone
Artikelen: 0

Re: Tester op GHB in aantocht

kip of het ei..

Wie weet? Alleszinds, Beryllium heeft ook wel een punt, het zal het probleem zeker niet in grote mate reduceren...

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

Napoleon1981

Het zal niet werken nee, ik denk trouwens dat het niet eens zal verkopen en dat die test strip misschien wel bedoelt is voor het snel aantonen bij politie onderzoeken (in het veld) etc.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Beryllium

hehe ik was het helemaal met je eens, dat bedoelde ik :D
Haha sorry, ik interpreteerde je opmerking verkeerd :D

Lees nu eens terug, dus is het de directeur van een farmaceutisch bedrijf die de blaam treft voor een onzinnig product of de mensen die het kopen?

Uit oogpunt van 'vraag en aanbod' is dit een kwestie van je eigen markt creeeren. Natuurlijk hebben farmaceutische bedrijven een commercieel belang. Als je enig idee hebt van hoeveel de ontwikkeling van medicijnen kost...

Anyway, op zich heeft de aandacht die dit krijgt natuurlijk ook een positieve invloed buiten de extra aandacht voor het produkt. Namelijk dat het verschijnsel GHB onder de aandacht komt. En dat is alleen maar goed, dat zoveel mogelijk jongeren (opa vertelt :oops: ) zich bewust zijn van de malloten die op deze aarde rondlopen en welke risico's dat met zich mee bengt.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Don Carbazone

juist. GHB is, zoals alle andere harddrugs, grote vuiligheid. Meestal dan nog worden die puur toeval gecreërd, maar tegenwoordig zijn er zoveel synthesizerdrugs.

Vb van een toevallig ontdekte harddrug: Bayer introduceerde heroïne als een zogezegd minder verslavend additief in hoestsiroop. Nouja, toch eventjes de mist ingegaan daar..
Napoleon1981

Beryllium schreef: Uit oogpunt van 'vraag en aanbod' is dit een kwestie van je eigen markt creeeren. Natuurlijk hebben farmaceutische bedrijven een commercieel belang. Als je enig idee hebt van hoeveel de ontwikkeling van medicijnen kost...
Ik hoorde in amerika dat een medicijn van begin tot eind 1.5 bilion dollars (onze miljard toch?) kost. Tijdens elke fase van dit proces kan het medicijn niet voldoen en gecancelled worden (wie betaald dat)? Er zijn trouwens heel veel farmaceutische bedrijven waar het niet zo goed mee gaat op het moment.
linolium

LOL vrije markt

we worden praktisch gedwongen om gms's en internet te hebben en binnenkort ook

om digitale tv aan te kopen

als dat vrije markt is

maar je hebt wel een goed punt napoleon als je zegt wie treft hier nu de schuld

de directeur of de kopers van het product
Napoleon1981

linolium schreef: LOL vrije markt

we worden praktisch gedwongen om gms's en internet te hebben en binnenkort ook

om digitale tv aan te kopen

als dat vrije markt is

maar je hebt wel een goed punt napoleon als je zegt wie treft hier nu de schuld

de directeur of de kopers van het product
Ik dwing je niet, er is hier nog wel een plekje vrij bij de amish in Utah, die kunnen nogsteeds prima zonder hoor ;). Maargoed niemand dwingt je om dit test stripje te kopen hoor.
linolium

Ja ok men vergelijking was een beetje extreem dat weet ik napoleon

maar net nu er weer een hype rond rape drugs is komen ze met dat product

op de markt goeie timing dus. Net zoals je zegt niemand dwingt je maar ze geven je wel de indruk dat je als vrouw niet meer veilig kan weggaan zonder
Napoleon1981

Net zoals je zegt niemand dwingt je maar ze geven je wel de indruk dat je als vrouw niet meer veilig kan weggaan zonder
Ik heb het stukje gelezen, en ik vind het geen gehyped stukje waarin die schijn gewekt wordt.

Ken trouwens ook verhalen waarin mannen niet veilig waren en wakker werden met een ongelovelijke pijn in hun bruine ster :P
linolium

Lol k dan kzal dan best ook maar strips gaan kopen :D

maar mij dunkt dat de gebruikers van die rape drug gewoon andere zullen gebruiken zoals rohipnol, ketamine ,...
rappen-eddy

Mensen die ooit al het slachtoffer geweest zijn, zullen deze strips zéér hoogstwaarschijnlijk wel kopen!
Beryllium

Waarop baseer je dat?

Koop jij meteen een goede virsusscanner voor je PC als je een virus hebt gehad?

Neem je een bewakingsdienst in de arm omdat er iemand heeft geprobeerd je huis open te breken?

Juist met dit soort argumenten kom je niet ver. De toepasbaarheid van het middel is er niet meer om geworden.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Napoleon1981

Mensen die ooit al het slachtoffer geweest zijn, zullen deze strips zéér hoogstwaarschijnlijk wel kopen!
Ik denk dat die personen gewoon geen drankjes meer aan zullen nemen van andere mensen en beter op hun eigendrankjes letten.
rappen-eddy

Ja en toch ben ik er van overtuigd dat dit 1 van de grotere groepen van afnemers zal zijn.

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Bekijk product

John.Braun

Daarbij is het ook nog eens zo dat het stripje niet in alle dranken werkt.

Uit m'n hoofd werkt het bijv. niet in martini of iets dergelijks...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📰 Wetenschappelijk Nieuws”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!