Moderator: Marko
Dat een pijp over het algemeen genomen minder schadelijk is, komt gewoon omdat men bij het pijproken niet inhaleert. Men zuigt de rook wel aan, maar laat die in de mond ronddraaien. Men zuigt dus niet verder en de rook zal niet in de longen komen. Vandaar dat het "gezonder" is om pijp te roken.waarom denk je trouwens dat tabak via een pijp minder schadelijk is als een gewone sigaret? vanwege het papier en eventueel de filter maar dit weet ik niet zeker
Onzin.Daar heb je dan ook wel een punt, een leraar (dokter) vertelde ons eens dat via een tabak roken "gezonder" is vanwege de benzeenringen in het papier van een sigaret.
daarmee ga ik akkoord. Maar vanwaar haal jij dan je informatie dat dat ABSOLUUT incorrect is? In je eentje kun je moeilijk zo een stelling afbreken me dunkt. Ik heb dit al in meerdere betrouwbare bronnen gelezen. gaande van schoolcursussen, lenntech, en blijkbaar publicaties van harvard etc... mss zou ik eens bronnen moeten vinden die het niet voorkomen van polonium in tabak volledig bevestigen maar die vond ik niet.rwwh schreef: Dat bewijst maar weer dat zelfs 1000en links niets bewijzen.
Google geeft mij 460000 hits voor "onmiddelijk", en dat is echt onjuist gespeld.
Ik sluit me volledig aan bij robin85.
Alles zit in alles !
Een verhaal dat ik op het internet vind zegt dat in een sigaret 75mBq polonium zit, waarvan de roker er ca. 5 binnenkrijgt. 5mBq = 3x10-17 gram = 9x104 atomen. Ordes van grootte meer dan ik verwacht.rappen-eddy schreef: Ik sluit me volledig aan bij robin85.
Alles zit in alles !