Ik vraag me wel eens af waarom de aarde rechts om draait.
De draairichting van de aarde wordt verklaard met de theorie over hoe de aarde is ontstaan.
Dit heeft verder niets met de termen "rechts" of "links" te maken. Dat is meer een kwestie van internationale wetenschappelijke definities.
(klik)
williewortel schreef:En hoe zou het zijn als de aarde links om zou draaien.
Ik kan me dan voor stellen dat de zon in het zuiden op komt.
Zoals ook Stephaan al zei; de zon zou dan in het westen opkomen en in het oosten ondergaan.
Wanneer de andere parameters van de aardbeweging hetzelfde blijven verandert er verder niets.
Maar hoe zit dat dan met de noord en de zuid pool zou dat dan ook aan de andere kant liggen.
Misschien wel, misschien niet. Er is een duidelijk verband tussen de draairichting van de kern van de aarde en het aardmagnetisme. Desondanks draaien de polen om de zoveel tijd om, zónder dat de draairichting verandert.
(klik)
De meeste mensen zijn rechts, zou het kunnen zijn dat dan de meeste mensen links zijn.
Hierbij ga je uit van een causaal verband tussen de draairichting van de aarde en de mate waarin mensen "georiënteerd" zijn? Voor zover mij bekend bestaat zulk een causaal verband niet.
Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.