ik las hier in scientific american een citaat over waterstof. ik vind het wel passend en eigenlijk juist.
"Waterstof wordt vaak voorgesteld als de ideale vervanger van vuile energiebronnen als olie, gas en steenkool. Helaas is waterstof geen energiebron maar een energiedrager - van energie die we überhaupt niet bezitten."
Geniale uitspraak! Een waterstofmotor verbrand waterstof. Waterstof en zuurstof komen als elementen in een moleculen van twee atomen voor. Dus H2 en O2 voor de reactiepijl.
En met die windmolens heb je ook nog een ander probleem namelijk landschapsvervuiling. Aangezien ik het geen pretje vind om naar die dingen te kijken. Daarentegen zie ik inderdaad liever 1 of 2 kerncentrales die onze stroomvoorziening leveren. Heb je dus veel minder last van en het wekt ook nog eens meer energie op.
Kernernergie is een van de minst vervuilende energie, en met de opwarming van de aarde zijn er nu meer en meer mensen postitief aan het denken over kernenergie. Het enige probleem tuurlijk is de opstapeling van het radioactief afval. 8-[ Maar daar zijn ze ook al een oplossing voor aan het zoeken.
Zou dat eigenlijk niet gevaarlijk zijn zo'n waterstofmotor, H2 is toch zeer ontplofbaar.
Die BMW loopt op vloeibare waterstof, zodat je nog moet tanken ergens...
Er zijn motoren uitgevonden die "on demand" waterstof genereren. otw geen gevaarlijke tank met waterstof achterin, maar als je het gaspedaal indrukt wordt er waterstof gegenereerd. Je tankt dan gewoon leiding water.(dus niet gevaarlijk)
Dit hele principe komt van Stanley Meyer, de koning van de waterstofmotor.
WEG MET HET TANKSTATION ( misschien alleen nog om een bakkie koffie te halen, of gewoon puur leidingwater te tanken)
Ik lees overal op internet discussies over dat zo'n motor niet kan bestaan.. of dat het fraude is. Dit komt vooral door mensen die zeggen dat de hoeveelheid energie die je erin stopt, er ook uit zal komen, en niets meer. Die stelling is waar, alleen kan deze motor toch lopen (meer energie produceren dan erin gaat), omdat het energie uit de directe omgeving trekt.
het berust op electrolyse, door middel van een hoog pulserend voltage. resonantie is hierbij heel belangrijk.
Het principe werkt. bewijs is op internet te vinden.
Er zijn al zelfbouw pakketten in aantocht.
Als dit idd werkt: gaan al je vaste energiekosten omlaag (denk aan een dergelijke motor om electra te genereren, of om je CV op waterstof te laten lopen...)
Ik lees overal op internet discussies over dat zo'n motor niet kan bestaan.. of dat het fraude is. Dit komt vooral door mensen die zeggen dat de hoeveelheid energie die je erin stopt, er ook uit zal komen, en niets meer. Die stelling is waar, alleen kan deze motor toch lopen (meer energie produceren dan erin gaat), omdat het energie uit de directe omgeving trekt.
het berust op electrolyse, door middel van een hoog pulserend voltage.
Het principe werkt. bewijs is op internet te vinden.
Eh jaaaa, maar de energie van de elektrolyse moet ook ergens vandaan komen!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Die energie is minimaal, en kan blijkbaar makkelijk uit je accu komen. die testauto (dune buggy) had 2 minuten nodig om op te starten: dan had het genoeg waterstof gegenereerd om de motor aan te drijven: de motor laadt vervolgens de accu weer op.. en klaar ben je
Die stelling is waar, alleen kan deze motor toch lopen (meer energie produceren dan erin gaat), omdat het energie uit de directe omgeving trekt. <-- dat is dus klinklare onzin.
Ik wil dus niet zeggen dat dit een onefficiente opstelling is, want hij lijkt me zeer efficient, maar het verhaal dat de temperatuur zou dalen in het elektrische circuit vanwege koude elektriciteit, mja daar zou ik op zeggen: proof or stfu
Alle apparaten zullen toch echt moeten voldoen aan de wet van behoud van energie. Er kan niet zomaar ergens meer energie uitkomen dan er in gaat. Met energie opnemen uit de omgeving zou dit misschien kunnen, maar ik geloof nooit dat het mogelijk is zoveel energie op te nemen dat je daarmee een auto kunt laten rijden.
Als dit echt allemaal mogelijk was, dan was die hele affaire rondom piek-olie prijzen er nooit gekomen en reden we nu allang niet meer op benzine en diesel.
Dus, helaas... we zullen nog even verder moeten zoeken.
als ik het eerste figuurtje van die link al bekijk zie ik dat er waterstof wordt gemaakt door elektrolyse met behulp van een batterij die in de auto zit.
Dus een batterij elektrolyseert water om dan het H2te gaan verbranden..
Rendement zal nogal wat hoger liggen als je rechtstreeks met een elektromotor gaat werken + all energie die je nodig hebt om vooruit te geraken zal door je batterij moeten geleverd worden.
Alle apparaten zullen toch echt moeten voldoen aan de wet van behoud van energie. Er kan niet zomaar ergens meer energie uitkomen dan er in gaat. Met energie opnemen uit de omgeving zou dit misschien kunnen, maar ik geloof nooit dat het mogelijk is zoveel energie op te nemen dat je daarmee een auto kunt laten rijden.
Ik:
Ok ik heb het blijkbaar niet goed geformuleerd. Idd alles zal aan de wet van behoud van energie moeten voldoen.
De energie uit de omgeving zorgt er NIET voor dat het voertuig vooruit gaat, maar zorgt er WEL voor dat je heeel veel waterstof/zuurstof gas kan genereren.