Puzzel Puzzels
Robin85
Artikelen: 0

Re: waterstofmotor

ik las hier in scientific american een citaat over waterstof. ik vind het wel passend en eigenlijk juist.

"Waterstof wordt vaak voorgesteld als de ideale vervanger van vuile energiebronnen als olie, gas en steenkool. Helaas is waterstof geen energiebron maar een energiedrager - van energie die we überhaupt niet bezitten."

ads

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

yochem_CF

Geniale uitspraak! Een waterstofmotor verbrand waterstof. Waterstof en zuurstof komen als elementen in een moleculen van twee atomen voor. Dus H2 en O2 voor de reactiepijl.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

CaLu_CF

En met die windmolens heb je ook nog een ander probleem namelijk landschapsvervuiling. Aangezien ik het geen pretje vind om naar die dingen te kijken. Daarentegen zie ik inderdaad liever 1 of 2 kerncentrales die onze stroomvoorziening leveren. Heb je dus veel minder last van en het wekt ook nog eens meer energie op.

Greetz, CaLu.
radioactive

Kernernergie is een van de minst vervuilende energie, en met de opwarming van de aarde zijn er nu meer en meer mensen postitief aan het denken over kernenergie. Het enige probleem tuurlijk is de opstapeling van het radioactief afval. 8-[ Maar daar zijn ze ook al een oplossing voor aan het zoeken. ;)

Zou dat eigenlijk niet gevaarlijk zijn zo'n waterstofmotor, H2 is toch zeer ontplofbaar. :oops:
yochem_CF

bezine kan toch ook ontploffen met lucht erbij?

Zolang je er maar veilig genoeg mee omgaat.
freekie

Die BMW loopt op vloeibare waterstof, zodat je nog moet tanken ergens...

Er zijn motoren uitgevonden die "on demand" waterstof genereren. otw geen gevaarlijke tank met waterstof achterin, maar als je het gaspedaal indrukt wordt er waterstof gegenereerd. Je tankt dan gewoon leiding water.(dus niet gevaarlijk)

Dit hele principe komt van Stanley Meyer, de koning van de waterstofmotor.

WEG MET HET TANKSTATION ( misschien alleen nog om een bakkie koffie te halen, of gewoon puur leidingwater te tanken)

Ik lees overal op internet discussies over dat zo'n motor niet kan bestaan.. of dat het fraude is. Dit komt vooral door mensen die zeggen dat de hoeveelheid energie die je erin stopt, er ook uit zal komen, en niets meer. Die stelling is waar, alleen kan deze motor toch lopen (meer energie produceren dan erin gaat), omdat het energie uit de directe omgeving trekt.

het berust op electrolyse, door middel van een hoog pulserend voltage. resonantie is hierbij heel belangrijk.

Het principe werkt. bewijs is op internet te vinden.

Er zijn al zelfbouw pakketten in aantocht.

Als dit idd werkt: gaan al je vaste energiekosten omlaag (denk aan een dergelijke motor om electra te genereren, of om je CV op waterstof te laten lopen...)
Beryllium

Ik lees overal op internet discussies over dat zo'n motor niet kan bestaan.. of dat het fraude is. Dit komt vooral door mensen die zeggen dat de hoeveelheid energie die je erin stopt, er ook uit zal komen, en niets meer. Die stelling is waar, alleen kan deze motor toch lopen (meer energie produceren dan erin gaat), omdat het energie uit de directe omgeving trekt.

het berust op electrolyse, door middel van een hoog pulserend voltage.

Het principe werkt. bewijs is op internet te vinden.

Eh jaaaa, maar de energie van de elektrolyse moet ook ergens vandaan komen!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
freekie

Die energie is minimaal, en kan blijkbaar makkelijk uit je accu komen. die testauto (dune buggy) had 2 minuten nodig om op te starten: dan had het genoeg waterstof gegenereerd om de motor aan te drijven: de motor laadt vervolgens de accu weer op.. en klaar ben je :)

lees dit verhaal:

http://fuel-efficient-vehicles.org/D14.pdf
Fuzzwood

Die stelling is waar, alleen kan deze motor toch lopen (meer energie produceren dan erin gaat), omdat het energie uit de directe omgeving trekt. <-- dat is dus klinklare onzin.

Ik wil dus niet zeggen dat dit een onefficiente opstelling is, want hij lijkt me zeer efficient, maar het verhaal dat de temperatuur zou dalen in het elektrische circuit vanwege koude elektriciteit, mja daar zou ik op zeggen: proof or stfu :)
freekie

ok, ik heb zelf ook vraagtekens.. maar ben van plan die opstelling na te maken.

vergeet de link die ik hiervoor gaf.

Lees deze link, dat is gedeeltelijk hetzelfde verhaal, met extra informatie.

(pagina 132 zie het commentaar van Tad Johnson)

http://www.free-energy-info.com/Chapter10.pdf

Het is ook zeer interessant om te luisteren naar het interview met de tweelingbroer van Stanley Meyer: Steven Meyer

http://www.blogtalkradio.com/search.aspx?query=meyer
woelen

Alle apparaten zullen toch echt moeten voldoen aan de wet van behoud van energie. Er kan niet zomaar ergens meer energie uitkomen dan er in gaat. Met energie opnemen uit de omgeving zou dit misschien kunnen, maar ik geloof nooit dat het mogelijk is zoveel energie op te nemen dat je daarmee een auto kunt laten rijden.

Als dit echt allemaal mogelijk was, dan was die hele affaire rondom piek-olie prijzen er nooit gekomen en reden we nu allang niet meer op benzine en diesel.

Dus, helaas... we zullen nog even verder moeten zoeken.
Robin85

als ik het eerste figuurtje van die link al bekijk zie ik dat er waterstof wordt gemaakt door elektrolyse met behulp van een batterij die in de auto zit.

Dus een batterij elektrolyseert water om dan het H2te gaan verbranden..

Rendement zal nogal wat hoger liggen als je rechtstreeks met een elektromotor gaat werken + all energie die je nodig hebt om vooruit te geraken zal door je batterij moeten geleverd worden.
freekie

Woelen:

Alle apparaten zullen toch echt moeten voldoen aan de wet van behoud van energie. Er kan niet zomaar ergens meer energie uitkomen dan er in gaat. Met energie opnemen uit de omgeving zou dit misschien kunnen, maar ik geloof nooit dat het mogelijk is zoveel energie op te nemen dat je daarmee een auto kunt laten rijden.

Ik:

Ok ik heb het blijkbaar niet goed geformuleerd. Idd alles zal aan de wet van behoud van energie moeten voldoen.

De energie uit de omgeving zorgt er NIET voor dat het voertuig vooruit gaat, maar zorgt er WEL voor dat je heeel veel waterstof/zuurstof gas kan genereren.
Fuzzwood

Over welke energie heb je het dan (laat dat alsjeblieft niet zero-point zijn)? Ja die uit de omgeving, maar in welke vorm is die?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

freekie

Die vraag beantwoord ik als agnosticus, met een wedervraag:

wat gebeurd er hier in dit filmpje in hemelsnaam?

http://waterpoweredcar.com/BNE_cosmicwatercell_hq.wmv

volgens mij is dit een zogenaamde "joe cell"

dit had je misschien al gezien op het nieuws:

http://www.livevideo.com/video/8C29BB8052D...-h20-auckl.aspx

(en dit is niet het enige filmpje...)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📰 Wetenschappelijk Nieuws”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!