In Duitsland zijn 600 huisdoorzoekingen gedaan ivm met het kopen van chemicalien online bij het bedrijf Lippert (
www.chemikalien-shop.de , ik kan de bron nu wel posten, het bedrijf komt nooit meer terug waarschijnlijk).
Het bedrijf Lippert leverde chemicalien aan hobbyisten en bedrijven. Het leverde heel veel anorganische en organische basischemicalien, maar ook stoffen zoals thionylchloride, oleum en acetyl chloride. Ongelooflijk stom genoeg had het bedrijf ook GBL (gamma-Butyrolaceton) op zijn lijst staan, en beruchte drugs precursor, ook trouwens een erg goed oplosmiddel schijnt. Dit was genoeg reden voor de politie om de verkopers aan te houden, en waarschijnlijk aan te klagen voor 15 jaar gevangenisstraf (!).
600 recente kopers werden om 6:30 uit hun bed gehaald, en werden doorzocht. 20 drugsslaboratoria werden gepakt (de enige goede zaak hier

). Een groot deel van de personen was echter hobbychemist, net als woelen, ik en wat anderen. Hun site is versuchschemie.de. De meesten werden niet aangeklaagd, maar hun chemicalien werden in beslag genomen. Een paar worden volgens mij (als mijn Duits redelijk is), aangeklaagd voor het maken van explosieven, puur om het feit dat ze waterstofperoxide of nitraten in huis hadden. Dit is toch belachelijk! Erg jammer hoor, die paranoia tegenwoordig! Nu is er weer een bron minder (ik wilde hier binnenkort gaan kopen) en bovendien lijdt het hobbyisme er weer erg onder. Wat wordt ik zo langzamerhand ziek van de overheid op dit punt. In de VS met de bestrijding van de drugs (jood en rode fosfor zijn daar verboden!), nu in Duitsland en starks in Nederland. De Westerse wereld, wereld van de 'vrijheid'. Vrijheid, mijn dikke neus!
Hier de thread op het Duitse forum, een krantenartikel kan ik niet vinden:
http://www.versuchschemie.de/ltopic,11372,0,asc,0.html